26 februari -18 Snökanonen sprutar snö....

.... över oss hela dagen.
Det blåser och yr och i den yran
har jag promenerat 11,5 km!!
Tur att jag har en så härlig lång och varm dunjacka!
Fåglarna i min lilla "bonsailönn"
utanför köksfönstret äter snabbt ur sin fågelmat
så det gäller att fylla på!
De behöver nog mycket "bränsle"
i det här vädret!
 
 
Hade plockat fram en mapp
med "fådda spillpapper" i går kväll
och nog tänkt mig nåt vårlikt....
med det blev en frusen vinterfågel i stället ;-)
Tyckte det blev lite kul med de gröna papperen
i stället för blått, som man väl förknippar med kyla.
Den söta pippin är från Pernillas penna.
Har färglagt med Distress Markers och vattenpensel.
"Snön", som ligger på grenarna
är Stickles Stardust.
Gjorde lite snö i luften runt pippin också med den.
 
 
Insidan fick också vimplar och stansad snöstjärna.
Letade efter en lämplig vinterstämpel
men gav upp och skrev själv ;-)
 
 
Basidan med namnetikett
och lite vimpeldekor.
 
 
Lite extra vind i vimplarna förstås!
For You-dien kom med en scraptidning en gång
så den är "fådd" den också!!
 
Kuvert räckte inget av papperen till
så det får bli en cellofanpåse idag tror jag.
Lite synd om brevbäraren
om hen inte får se den söta pippin
utan den blir instängd i ett vitt köpekuvert.  ;-)
 
Imorgon ska jag nog inte gå riktigt lika långt.
Vår blomsterhandlare på torget
har sålt ut sitt lager till halva priset idag
och tänker ha stängt nån vecka
eftersom har ser fram emot ännu mer
snö, blåst och kyla.
Skotta snö lär jag nog inte slippa
i alla fall!
 
Skotta lugnt!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Rosa A/Scraprosa

Passamde kort i busvädret 😀 jättefint är det också ❤ kram Rosa

2018-02-27 @ 07:23:50
URL: http://scraprosa.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Supersött pippi kort:) Härliga papper och motivet har du färglagt så fint:))
Här är det kallt och blåser friskt. Det är just nu -12 grader men känns minst som -20, Brrrr!! Vi får se om det drar in nån mer snö under kvällen.
Ta det lugnt där ute så du inte halkar omkull.

Kramizar Marie

2018-02-27 @ 12:00:59
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0