21 januari -18 Nytt år - nya idéer....

Vid ett Londonbesök i fjol
hittade jag ett par pappersblock
som jag föll pladask för.
 
 
Det här 8"-blocket hittade jag
på Papercrafts stora butik
på Tottenham Court Road.
(Brukar tipsa Londonresenärer bland scrappare om den)
Inte precis min stil men så härliga papper
som jag "klappat på" sen dess
och funderat över hur de bäst skulle användas.
 
 
Det här 12"-blocket kommer, som du ser
från hobbycraft, som ofta har butiker
i shoppingcenter i utkanten av stan.
Såå läckra!!
Ett par använde jag i höstas till kort till en auktion,
så dem kanske du sett.
 
 
8"-papperen räcker precis till kuvert
som passar 10x15-kort.
Det här var dubbelsidigt, så det blev
läckert "foder" i kuvertet också.
Eftersom det fanns tre likadana papper
klurade jag ut att jag kunde göra två kuvert
och två olika kort.
Här kommer det ena:
 
 
Har använt vit kortstomme
och detaljer i svart cs samt lila bling. 
Konkava hörnpunchen i hörnen.
Fabrikat på dies till ram, hörn och text
får jag komplettera med när jag kommer hem
(är i Stockholm nu).
 
 
Insidan på kortet med en oval ram
ur samma serie dies som framsidan.
Mönsterpapperet med difus lila akvarelldye
är ur det stora blocket.
Textstämpeln från ett stämpelset från Panduro.
 
 
Baksidan fick lite blompappersvimplar.
 
 
Så här blev det ena kortet
med sitt kuvert.
Ganska enkelt men ändå effektfullt tycker jag.
Det andra får du se här imorgon
om du kikar in här då.
Välkommen!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Wow! vilka härliga färgsprakande papper du köpte i London:) Kortet du visar idag är jätte läckert:))
Jätte snygga dies:)
Välkommen in till min blogg.
Ha det bra i Stockholm:)

Kramizar Marie

2018-01-22 @ 11:26:16
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0