15 juli -18 Enkelt inspirationskort....

..... från inspirationsdagarna på Fagernäs.
 
 
Här har jag visat på hur det lyfter kortet
med den mörka smala kanten
och hur olika färgaccenter lyfter olika nyanser i mönsterpapperet.
Du kan ju prova själv genom
att hålla för den gula blomman t ex
och se hur mönsterpapperet ändrar karaktär.
Vek den gula blomman här
för att den inte skulle dominera för mycket.
 
 
Har också visat hur man kan skapa "struktur"
genom att böja fjärilsvingarna och textvimpeln.
Jag brukar ju använda skaftet på
mitt "universalverktyg" virknålen till detta.
 
 
Det här är också ett kort av spillpapper
och det fanns en bit som jag stansat ett hjärta ur.
Jag klippte ut det hjärtat
och använde till insidan.
Några utstansade retroblommor
och en solskensstämpel denna solskenssommar.
 
 
En liten bit mönsterpapper
fanns kvar till baksidan också
men det får bli vitt köpekuvert till detta kort.
 
Idag är det så varmt att jag nästan inte orkat nåt.
Kjell åkte iväg till Bjuråkersstämman
men jag stannade hemma idag.
Det svalaste rummet på förmiddagen var Åsas
där vi ju också har våra scrapplatser
hon och jag, så det blev lite pyssel.
Resultatet kommer här en annan dag.
 
Hoppas du har det gott i värmen!
Glöm inte att dricka mycket vatten!!
Kram och välkommen åter!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0