29 juni -18 Sommartorka - bloggtorka....

..... verkar det vara denna sommar ;-)
Här kom en ytterst efterlängtad regnskur igår kväll
och ett stilla regn dagen före midsommarafton
men det är allt vi kan minnas 
sen i april :o
 
På scrapfronten är det inte så "torrt" som det verkar ;-)
Vi har haft en mycket aktiv och trevlig inspirationsträff
på Fagernäs, vår församlings sommarhem i tisdags,
med lite fortsättning av inspirerade deltagare under onsdagen
och ska ha samma upplägg även nästa vecka.
Oj så mycket kånkande med material
när de som ska scrappa inte har nåt eget!!!!
 
På midsommardagen var vi bjudna
att fira goda vänners guldbröllopsdag.
Ett riktigt guldigt kort i all hast
lyckades jag få till, trots alla förberedelser
inför ovanstående och midsommarfirande i största allmänhet.
 
 
Det fick bli ett kort i grönt och mycket guld
med rosor, som bruden hade i sin bukett
när det begav sig midsommardagen år 1968.
(Vår Åsa var också med på bröllopet då,
i tryggt förvar i min mage,
och var med och firade nu också!)
 
 
Visst glänser det härligt!!?!
Hittade en liten krukros i rätt nyans.
Jag gjorde ett "fodral" till krukan av guldmönstrad tapet,
sen slog jag in den i cellofan
och fäste kortet utanpå,
så det blev inget kuvert till.
 
Hann inte med att fota det innan vi måste kila iväg.
Brudens syster med man 
firade dessutom diamantbröllop (= 60 år) samma dag,
så jag gjorde en diamant av papper
och klistrade på deras klädda kruka,
men den blev heller inte fotad i hastigheten.
De fick en röd ros, eftersom hon hade röda rosor
i sin brudbukett 1958!!
 
 
Insidan på guldbröllopskortet.
 
Vad det blev av träffarna på Fagernäs
kanske jag återkommer med så småningom,
men jag själv hinner ju inte scrappa något då precis....
Det är mest att visa andra 
vad man kan åstadkomma med dies,
stansmaskiner, stämplar, mönsterpapper,
kuvert- och askmallar etc etc.
 
Här blåser det nordan idag
så värmen (+29) från igår har förbytts
i mer humana +16.
Jag trivs allt bättre med det!
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0