1 mars -18 Mars - vårmånad????

Ja denna vinter är det minst av allt vår
nu när månaden mars börjar.
Jag är dock varken förvånad eller ledsen över det.
Lärde mig som barn versen om mars
ur Elsa Beskows Årets saga
och den gäller nog än.
 
"Mars med sitt långa skägg
lockar barnen utom vägg.
Lockar sippor fram med tö -
bäddar in dem sen i snö.
Sträng han är när han är ung,
barsk som själva vinterns kung,
men han tinar upp till slut
förr'n hans timglas runnit ut."
 
Undrar om jag kom ihåg rätt?
Tänk att det sitter kvar i minnet,
så mycket av det man lärde sig utantill som barn!!
 
Nu till dagens kort:
 
 
Februari har ju varit en riktig "sjukmånad"
för flera av våra vänner.
En fick det här kortet som uppmuntran
och jag har hört att det kommit fram
så nu kan jag blogga det.
 
Den söta digisen kommer från Pernilla.
Som vanligt har jag färglagt med
Distress Markers och vattenpensel.
Sen "strösslade" jag med blommor.
 
 
Skarven mellan mönsterpapperen dolde jag
med en fin spets, som jag hittade på en loppis.
Distanskuddar mellan de olika papperslagren,
som vanligt.
 
 
Insidan dekorerade jag med bitar
av mönsterpapperets andra sida.
Stansade kanter med en kantstans
från ek-success.
Precis som på framsidan stansade jag
hörnen med en konkav hörnpunch.
Blommorna är stansade och torrembossade
med punchar från Floral Punch.
Kvistar är stansade med Martha Stewart-punch.
Den runda "poststämpeln" är ur Åsas kollektion.
Textstämpeln kommer från InkyWing.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan....
 
 
.... och till slut kortet och kuvertet.
Härligt att Postnord skötte sig
och att kortet kom fram till sjulkingen!
Hoppas nu att mars blir en bättre och friskare månad
för alla som i februari drabbats av influensor
och annan sjukdom.
 
Själv är jag frisk, tack och lov!
Min "frysardag" förra veckan
resulterade inte i nån förkylning
och det är jag så tacksam för.
Skottar snö och promenerar
och njuter av vintern.
Som du kanske vet
är jag ju pollenallergiker bl a
och gillar inte våren så mycket! ;-)
 
Ha det nu så got!
Det verkar som om vi får skotta vidare
lite varstans i Sverige.
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort med mysig nalle. Du får alltid till det så fint med kuvert och kort. För din skull skulle jag stå ut med vinter längre in på våren, bara du slipper din vårallergi. Du har så jobbigt då. ❤️❤️❤️

Svar: <3
MormorMargareta

2018-03-01 @ 20:40:44
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Åhhh! så fint krya på dig kort:)Supersöt stämpel som du färglagt så fint:)Vackra papper och en underbart fin blomsterdekoration:)) Insidan och kuvertet blev också så snyggt:)) Mottagaren blev garanterat jätteglad:))
Skönt för dig att snön ligger kvar så kan du njuta lite längre:))

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-05 @ 21:46:08
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0