12 mars -18 "Soluppgång" med spillpapper....

..... som jag fick av rara Carina
på Avestaträffen.
På vår lilla onsdagsträff i Gävle förra veckan
visade Sussi hur hon gjort såna här kort.
 
 
Jag hade lite "fel" storlek på mina papper
men det blev bra ändå tycker jag.
Använde ett "skräpkort"
att klistra bitarna på,
klippte rent runt kanterna
och satte det sedan på den bruna kortbasen
med distanskuddar. 
Kompletterade med några små rosa blommor
som matchade blommorna
på det bruna mönsterpapperet
och en utstansad "krya-hälsning".
 
 
Insidan är privat idag
men här ser du baksidan.
 
 
Gjorde kuvert av ett annat spillpapper
i brunt och rosa.
(Den grå fläcken uppe till vänster
är en skugga, så den försvann
så fort jag släckt lampan.)
 
 
Eftersom kuvertet inte matchade kortet så väl 
tog jag inget foto på kort och kuvert
utan visar ett extra foto på kortet istället.
 
Har kommit upp till Ljusnedal ikväll
efter en l å n g bilresa.
Jag tror aldrig det känts så långt hit!!
Det var ett rent bedrövligt väglag
med spöregn och nollgradigt i början
på den decimeter snö som föll inatt,
vilket gjorde det jättemoddigt och halt.
Ju längre norrut vi kom desto kallare blev det
och regnet övergick i snö
men så mycket lättare att köra blev det inte...
Nu lovar yr.no sol och vackert väder
med bara några kallgrader imorgon,
så vi hoppas på det!!
 
Tog med mig en massa spillpapper,
skärmaskin och verktygsväska
samt motiv och Distress Markers,
för att inte få abstinens.
Det kan alltså hamna ett eller annat kort
i bloggen tillsammans med
härliga fjällbilder (hoppas jag).
 
Välkommen åter!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Läckert soluppgångs kort:)Härliga papper:)vackra små rosa blommor:))
Det lät inte roligt på vägen upp, tur att ni kom upp utan att det hände er något:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-03-18 @ 15:16:26
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0