17 mars -18 Alltför liten scrappackning...

.... känns det som om jag fick med mig till fjällen.
Det blir ju så trångt i bilen
när man ska ha en massa skidkläder
och skidor och sånt,
så jag begränsade mig till en liten kasse.
Nu blir jag lite störd av 
att jag saknar både det ena och det andra ;-)
Å andra sidan är det ju en utmaning
att fixa nåt med det man har!
 
 
Jag tog ju bara spillpapper med mig,
bl a de fina jag fick av goa Carina på Avestaträffen.
Här är ytterligare ett kort med papper ur den högen.
Har inga dies eller stansmaskin med mig
men packade med lite som redan var utstansat,
som t ex detta Grattis och bladen.
Hörnpuncharna tar ju så liten plats,
så de fick följa med!
 
Här har jag jobbat med remsor.
De flesta är 1,5 cm breda
men bakom texten behövdes en bredare.
Klistrade dem på ett vitt papper,
renklippte kanterna, stansade hörnen, chalkade
och monterade på ljusbrun cardstock med distanskuddar
och sen på en vit kortbas.
Papperet är lite glittrigt, så jag tyckte
att det passade bra med
en riktigt glittrig mitt på blomman.
Rhinestones i hörnen.
 
 
Insidan fick en ram av den ljusbruna cardstocken
som var över efter nåt tidigare projekt
där jag stansat ut ur den.
Lite mönsterpapper vid sidorna
och lite bling.
Min vanliga Sakura GellyRoll-penna (clear star)
tog tyvärr slut, så nu ritade jag runt papperen
med en sån i guld i stället.
Textstämplarna är också hemma,
så det får bli nån lämplig sån i kortet
när jag kommer hem.
 
 
Mycket enkel baksida.
Mina namnetiketter är också hemma
så jag får komplettera med den när jag kommer hem.
Har inte klistrat cirkeln jag klippte ut till bakgrund heller.
Är inte så nöjd med den
så jag kanske stansar ut en scalloped cirkel dit
när jag är hemma igen i kortmakeriet.
Nåt kuvert blev det förstås inte av spillet.
 
Vi har haft så härliga dagar här hittills
med massor av sol och snö.
Imorgon lär det bli snöstorm enligt yr.no.
Vi får väl se hur det blir....
Man kan ju alltid kura inne med scrap, böcker och mys!
 
Ha en fin söndag!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så fint ditt "fjäll" kort blev:) Trots att du bara hade lite papper och grejer med dig;)
Det är ju en utmaning som du klarade perfekt;))

Här hade vi minus 17 grader i natt, men nu är det strålande sol från en klarblå himmel:))

Hoppas nu ni inte blir insnöade imorgon!
Ha en fin fortsatt fjällsemester:)

Kramizar Marie

2018-03-18 @ 14:44:25
URL: http://mariespysselsida.blogg.se
Postat av: Britt-Marie Carlsson

Vilket fint kort, fina färger och detaljer. 💛
Låter som en toppensemester - skidor och kortmakeri. 💛

2018-03-18 @ 15:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0