21 mars -18 Vårdagjämning igår.....

...... men våren dröjer,
och det gör ju inte mig så mycket,
för jag gillar ju vintern så mycket
att jag söker den i fjällen.
Ett lite vårligare kort än julkort
visar jag dock idag:
 
 
Jag inspirerades av ett kort med "lapptäckesmönster"
som Malin Lans visade för nån vecka sen.
Mina kvadrater är skurna med skärmaskin
och är 1,5 x 1,5 cm och är skurna
ur spillpapper jag fått av Carina.
 
 
Det söta motivet från Gorjuss
har jag färglagt med Distress Markers
och vattenpensel.
Jag har valt färger
som går i färg med mönsterpapperen.
Stansade motivets hörnor med "stjärtstansen"
och satte dit vita halvpärlor.
 
 
Hade ett utstansat GRATTIS med mig
som var alldeles för grönt.
Det dämpade jag med Wink of Stella white
som ju också glittrar fint - det funkade.
Lite blommor måste ju vara med
men jag ville ju visa de fina papperen också,
så jag samlade text och blommor i hörnet.
 
 
Insidan fick en rosa ram
utskuren ur det som blev kvar
efter den rosa kanten på framsidan.
(Jag har alltså dessutom en kvadrat kvar,
utskuren ur mitten på denna ram.)
Mönsterpapper och lite små rosa blommor
fick också dekorera.
Lämplig stämpel får jag komplettera med
när jag kommer hem.
 
Idag blev det långpromenad igen.
Härligt utmed Vivallsvägen genom den
fjällnära skogen.
Det finns många fina promenadvägar
med lite trafik att välja på här.
Sen bjöd Kjell på god mat på Loftet,
så idag slapp jag "stå vid spisen".
 
Imorgon låter det som om vi får "skidväder" igen,
så då väntar fjäll eller NSC-spår
beroende på vinden.
 
Ha det gott nu 
och var rädd om dig!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint kort med söt stämpel och fint lapptäcke.

2018-03-22 @ 07:02:58
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Så läckert lapptäckekort, me like:) Härliga papper och ett jättesött motiv som du färglagt så fint:)
Ni verkar ha det skönt där uppe i fjällen med rejält med snö:)Gulligt av Kjell att stå för maten:))Jag har fått den där gräsliga förkylningen som härjar runt, Usch!! Birger låg i influensan för två veckor sen och då klarade jag mig. Men sen blev Birger sjuk igen!! i veckan och då fick jag det också!

Hoppas ni slipper förkylningen:)
Må så gott och var rädda om er:)

Kramizar Marie

2018-03-25 @ 11:43:18
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0