22 mars -18 Vårpippi...

Igår kväll var vi i Tänndalen och njöt
av Ingemar Linds härliga naturfilm Vildmarksfåglar.
Han gör helt magiska filmer tycker jag, 
som i lugn takt visar naturen som den faktiskt är
och akompanjerad av idel naturljud
där varje fågelsång är inklippt
helt synkront med fågelns näbb- och struprörelse!!!
Sparsmakade kommentarer
och poetiska bilder - underbart!!
 
 
Blev så inspirerad att ta fram
en av mina absoluta favoritpippin
som Pernilla ritat.
Jag har färglagt, som vanligt, med Distress Marker
och vattenpensel.
Det är så läckert när man kan tona in
de olika nyanserna med varann,
som här vingens Wethwewd wood
med huvudets Cracked pistachio
och gumpens Broken china.
Bröstet fick bli mer avgränsat med Mustard seed
och de rosa detaljerna är målade
med Worn lipstick.
 
 
Spillpapperskort fick det bli förstås.
Har ju inget annat med mig hit.
Det är faktiskt endast fyra olika mönsterpapper
men jag har använt båda sidor av dem
som var dubbelsidiga.
Pippin är "fångad" i ett glas,
ritad runt och urklippt
och den gröna kanten runt 
är ritad runt en värmeljusstake ;-)
Några småblommor och bling
fick fullborda.
 
 
Baksidan fick en vimpel
av samma papper, som jag skrev på
på framsidan.
Den ska få en namnetikett
med scalloped ram, när vi kommer hem.
 
 
Insidan kunde bli lite mer färdig
med vimplar och några plattare blommor
med grönt bling i mitten.
Det blir nog en textstämpel också
när jag kommer hem till dem.
 
 
Kameran krånglar fortfarande med sin mörka fläck
så det här fotot fick bli lite "rumphugget"
för att slippa få med den.
Tog med det ändå eftersom det visar
hur jag jobbar med monteringen med distanskuddar
och böjda vimpelspetsar
för att få struktur på kortet.
 
Idag har vi tagit vår sista skidtur för denna gång.
Vi hade hoppats på en fjälltur,
helst i Ösjödalen, men eftersom det blåste så snålt
höll vi oss här "hemma" i Ljusnedalsspåren.
Hade sån tur så solen följde oss
medan snöbyarna blåste runt oss.
 
Imorgon rattar vi hemåt igen
och hoppas att att slippa påskfirartrafiken,
som väntas i helgen.
 
Skönt att komma hem
även om vi haft det härligt här!
Borta bra men hemma bäst!
Kram och välkommen åter!
 
 

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Hoppas ni kom hem ordentligt:) Härligt vårligt pippikort du gjort med vackra spillpappersbitar:)

Må så gott:)
Kramizar Marie

2018-03-25 @ 11:55:24
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0