13 maj -18 Enkelt spillpapperskort.....

.... med kuvert av det bruna mönsterpapperet
som fanns med på framsidan
av förra kortet här i bloggen.
 
 
Det räckte bara till ett kuvert
på 13,5 x 9,5 cm,
eftersom det ju var ett A4-papper
och jag tagit så mycket av det redan.
Det bruna skiftar lite i både rosa och gult.
 
 
Här valde jag att kombinera det med
en rosa- och brunmönstrad spillbit.
Blomman är stansad med en die
från Couture creations: Floral spray.
(Minns tyvärr inte var jag köpt den)
Satte den på en oval utstansad med en Spellis
och med en matchande scalloped
i det bruna papperet bakom.
Hugs är en die från Avery Elle's sentiments.
 
 
Insidan med det sista av det bruna
plus mönsterpapperet
och det rosa som jag använde under blomman.
Har använt en blomkantstans från ek-success.
Textstämpel spar jag med
tills jag vet vem som ska få kortet.
 
 
Den här stora fina "blomman"
fanns på sista biten av mönsterpapperet
och den sparade jag till baksidan av kortet
(som ju är ganska litet - 9x13 cm)
 
 
Kort och kuvert blev så här idag.
 
Solen skiner och det är 23 grader varmt
fast klockan är över åtta på kvällen.
Jag har firat denna underbara vår- eller försommardag
i kortmakeriet i källaren
med att sortera om mina dies
eftersom "samlingen" växt.
Kjell tog under tiden en milslång promenad i solen
ut till Valbo, dit jag jag tog bilen
och hämtade upp honom
för att sedan ta en inspektionstur
av vägarna för hans kommande cykelturer.
Jag fick ju också njuta alla blommande vägkanter
och träd:  äppele, körsbär och hägg  har slagit ut.
 
Bjuder på en dagsvers av Alf Henrikson
 
Mellan ett och annat
 
Jag såg att häggen blommade
det kom en doft från den.
Då gick jag till min älskade
och sade: Se och känn!
Hon stod vid makaronerna,
hon sydde på en klut.
Och när hon lyfte ögat
hade häggen blommat ut.
 
Ta vara på den underbara tiden!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0