3 maj -18 En dans på rosor...

Hittade en så fin textstämpel
hos Svenska Textstämplar,
som inspirerade till det här kortet:
 
 
Den fina tagen fick jag i kitet på en scrapträff
och tyckte den passade så bra här.
Mönsterpapperet med rosor kommer ur ett block
som följde med en scraptidning.
Naturligtvis dekorerade jag med rosor också.
 
 
Som vanligt har jag byggt upp
med bl a distanskuddar
och att böja tagen.
 
 
Insidan med en Panduro-stämpel
och samma cs och mönsterpapper som framsidan
även om den här delen av mönsterpapperet
var mera småblommig.
Hålen i papperen för att få till skrivytan
är stansad med dies från Nellies Multi Frames.
Gillar dem eftersom de ger den fina prickkanten
både runt hålet och den utstansade formen.
 
 
Använde de övenblivna bitarna
för att dekorera baksidan.
 
Till det här kortet får jag nog göra ett enfärgat eget kuvert
alltså en "envebox" med rejäl höjd
eftersom rosorna tar mycket plats,
men det är inte klart än,
så ingen bild på kort och kuvert idag.
 
Idag fick vi ett härligt regn,
som började så sakta på eftermiddagen.
Mickan kom och hjälpte mig i trädgården
och jag kunde också vara ute och fixa lite.
Härligt!!
Sen fick jag en skön pollenfri promenad också i regnet.
Då njuter jag!
 
Ha det gott - snart är det helg igen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Pysseltokiga Marie

Hej Margareta!
Underbart kort med en fin tag och textstämpel. Vackert dekorerat med rosorna, bandet och pärlorna:) Läcker die du använt:)

Må så gott!
Kramizar Marie

2018-05-05 @ 21:55:22
URL: http://mariespysselsida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0