17 november -18 Tut i luren för julen....

.... hör vi från den här snögubben ;-)
Det fina glittriga motivet fanns
på ett av de spillpapper jag fick
härom sistens.
Det gäller ju att utnyttja gåvorna!!
 
 
Skar ut motivet med en cirkeldie från Nellie Snellen:
Nellie's Multi frames NFD 085
och satte en utstansad "fotomatta"med fin kant under.
Den är stansad med Crea Nest Lies CL Nest XXL 69
och den likadana kanten runt själva kortet
med CL Nest XXL 70.
Vad spillbiten var av för fabrikat 
vet jag inte, men det gröna med snöstjärnor
är från ScrapBerry's: Letter to Santa.
Mina 6 cm-remsor, som blir kvar
när jag gjort kuvertet, räcker ju inte riktigt till.
Idag har jag "skarvat i" med ett par remsor
och villat bort det lite med pappersspets med hjärtan.
 
 
Snöstjärnorna är stansade med Martha Stewarts punch
Glacial Snowflake och glittrade med Stickles Star Dust.
På God Jul har jag lagt Glossy Accent.
Det bygger snyggt på höjden och blir blankt och fint.
Som du ser har jag också, som vanligt,
monterat de olika papperslagren med distanskuddar.
 
 
Så här fint blev kuvertet.
 
 
På insidan har jag lekt med "överblivna bitar"
av det jag använde på framsidan.
Dels kanten som blev när jag stansade ytterkanten,
dels sånt jag stansade ut ur det vita papperet
som ju döljs av mönsterpapperen.
Klippte lite vimplar (!) ur resterna av motivpapperet
att dekorera med.
Grön cardstock som kortstomme,
som du ser.
 
 
Baksidan fick också en fin vit kant.
 
 
Ja här är då kortet med sitt kuvert
i all sin glans (det är ju ett ganska glittrigt motiv).
Tänk vad en spillbit papper kan inspirera till!
Tack för den gåvan!!
 
Det fanns faktiskt ett motiv till
på den spillbit jag fick
men den får vänta till en annan dag!
 
Här har vankats rotfruktsmos med köttkorv idag.
Det gillar vi!
Gör moset på allehanda rotfrukter,
inte bara kålrot och potatis
utan också morötter, palsternacka och selleri,
och "stampar" det sen ganska grovt.
Så gott med grovstark senap
och en grönsallad!
 
Lördagen är strax slut och sängen väntar.
Sov gott min vän
och dröm vackra drömmar!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Kerstin Edqvist

Blir alltid så glad och inspirerad när jag ser dina kort! Du får fram så mycket, även av spillpapper.

2018-11-17 @ 23:00:43
Postat av: Ann-Marie

Gläns över sjö och strand, trodde jag aldrig skulle få höra de tonerna ifrån en snögubbe, fint var det...men nu får han sluta tuta eller stoppa en kork i rumpenstumpen så han inte flyger ännu högre...Då missar han ju allt det fina du fixat för honom.

Svar: Tack rara du för fina kommentarer! Blir så glad när du tassat in här och lämnat lite fotspår! Kram!
MormorMargareta

2018-11-18 @ 18:37:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0