29 november -18 1000 tack....

.... ville vi säga
till Kerstin, som återigen inbjöd till
ljusstöpning i sin gulliga stuga på tomten.
Jag lovade köpa en amaryllis
och göra ett kort från oss "gäster".
 
 
Har ju fått så många inspirerande spillpappersbitar
som jag sorterat och njutit av den senaste veckan.
Nu tog jag fram den lila mappen
och använde lite av innehållet.
Älskar ju vimplar, så det fick det bli!
Hade en reprintstämpel med juleljus,
som fick bli ett passande motiv.
Gjorde en tag av motivpapperet
med hjälp av "stjärtstansen".
 
 
Som vanligt har jag böjt lite vimpelflikar
men också hörn på papper.
Gillar att få lite "struktur" på korten.
Motivet och papperet bakom det
är manterade med distanskuddar.
 
 
Det blev en enkel insida.
 
 
Ur mina gömmor letade jag fram 
ett mönsterpapper i matchande färg,
som jag också använt på kortet
för att få en enhet.....
 
 
.... t ex här på baksidan.
 
 
Så här blev då kortet med sitt kuvert.
Om du följt mig och mina kort
känner du nog igen upplägget på kortet.
Jag har gjort flera liknande,
men de blir ju olika ändå
beroende av vilka papper och färger
jag använder.
Jag har "liftat" ett kort som jag fått av Åsa,
som står i köket hos mig
för att jag gillar det så mycket.
1000 tack till dig också Åsa för inspirationen
och till dig Kylli, som bidragit
med de inspirerande spillbitarna idag!
Visst är det konstigt att andras spillpappersbitar
triggar igång min inspiration 
så mycket mer än mina egna!!!
 
Idag har det snöat - fast så lite
att man inte har nån annan nytta av det
än att det blir liiite ljusare.
 
Det blev ett julkort idag också ;-)
men det kommer här en annan dag.
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jättefint kort och mysigt att stöpa ljus, det fick vi göra i skolan minns jag. En del vart riktigt fina och andra....mindre fina..

Kram

2018-11-30 @ 23:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0