6 november -18 När papperet får bestämma....

.... så kan kortet bli så här ;-)
 
 
Här ett kort av en spillpappersbit
som fick bestämma formatet på kortet.
Det blev 7xdrygt 14 cm.
Mönsterapperet har ju, som du ser,
en slags lapptäcksmönster,
så jag tyckte det räckte med ett papper.
Chalkade med grönt.
Tog upp mönstret i kvistarna på papperet
och stansade ut ett par i samma stil
med en die från Sizzix.
God Jul-dien kommer från Gummiapan.
 
 
Insidan fick bara en julstämpel.
Blomman här inspirerade till
den röda blomman på framsidan.
 
 
Baksidan fick en liten namnetikett
och de små bitar som fanns kvar
av spillpappersbiten.
 
 
Tänkte lite fel när jag bigade för kuvertet,
så det finns lite för många veck
men det får duga ändå.
Snyggt kuvertpapper var det i alla fall!
 
 
Det var svårt att få till ett bra foto
på kortet och kuvertet
men du kan nog ana hur det ser ut i alla fall.
 
Gråväder, dis och dimma idag.
Typiskt novemberväder!
Såna här dagar får mig att tycka 
att november är en alldeles onödig månad ;-)
 
Har i alla fall promenerat drygt 9 km,
gjort och skickat ett födelsedagskort
och varit en sväng till min vän Lotta
(ja, och så bloggat förstås)
så är ganska nöjd med min dag ändå!
 
Hoppas du haft en bra dag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Kanonfint! Ibland blir det papperet som får styra och det blev kanon!

2018-11-07 @ 07:09:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0