8 november -18 Pippi i kvadrat....

.... var det på det här papperet.
 
 
Ett fint kuvert blev det.
 
 
När jag gjorde kortet
fortsatte jag på pippitemat.
En fin krans med två små söta fåglar
fick hedersplatsen på det här kortet.
Jag stansade ut en cirkel ur mönsterpapperet.
Det är alltså ett hål i mönsterpapperet
bakom cirkeln, men det syns ju inte
p g a den vita scalloped cirkeln
som sitter bakom.
 
 
En vit utstansad julstjärna
fick plats i hörnet.
Chalkade lite försiktigt
och satte några rhinestones i mitten.
 
 
Insidan fick samma former
men lite mindre julstjärnor.
 
 
Baksidan
 
 
Dagens kort och kuvert.
Kan tyvärr inte stå till tjänst med fabrikat 
på de dies jag använt idag
eftersom jag är i Stockholm några dar
och inte kan kila ner i kortmakeriet
i källaren och titta efter,
som jag brukar.
Är det något du undrar över
kan du ju skriva din fråga i kommentarsfältet
så lovar jag svara 
när jag kommer hem igen.
 
Imorgon ska jag ta mig en tur till Pyssloteket!
Tjohej!!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0