9 november -18 Grattiskort....

.... av härliga spillpapper.
 
 
Det är så roligt att plocka bland spillbitarna
och kombinera färger och mönster.
Här hittade jag ett härligt storblommigt papper,
ett lite murrigt med oregelbundna prickar
och ett med ljust lila moarémönster
(mycket likt min mammas festklänning,
när jag var liten - ljuva minne!!)
Stansade det prickiga med en kantstans från Martha Stewart.
Hittade också en stor härlig blomma från Prima
att matcha med, men då den var lite blek
har jag chalkat den med rödlila
för att få lite mera sting.
 
 
Grattis har jag stansat tre gånger,
en i färgad cardstock
och två i akvarellpappersspill,
som jag sen monterat på varann
för att få höjd.
Lila halvpärlor lite här och där.
 
 
Insidan med "mammas klänningspapper"
som jag stansat en cirkel ur.
Grattisstämpel från Panduro,
Åsas lilla fina Hipp Hipp Hurra,
ett litet lila hjärta och en STOR blomma.
Stansat hörnen med den konkava hörnpunchen
precis som på framsidan.
Gillar den!
 
 
Baksidan till sist.
Blev ju inget matchande kuvert till detta kort
utan det fick bli ett vitt köpekuvert.
Hoppas att jubilaren blev glad i alla fall ;-)
 
Gråväder i huvudstan
men hjärtevärme hos vänner jag besökt
och Mickan som vi ätit middag tillsammans med.
Nu snart dags för sängen
så att jag orkar med nya äventyr imorgon.
 
Ha en härlig helg!!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0