11 oktober -18 Liten hÄngel.....

.... på dagens julkort.
Älskar hÄnglarna och är såå glad
att hÄnglarMarie har slagit sig ihop med 
InkyWingsLisa och bildat hÄnglar & Wings.
Nu får vi ju chans på några nya godingar!
Såg att Åsa hade en ny sötis i sin blogg idag.
 
 
På mitt kort är en liten pepparkaksgoding idag.
Hon är så söt med sitt pepparkakshjärta!
Hon är färglagd med DistressMarkers
och vattenpensel, som vanligt.
Stansade ut motivet med en die
med stygn i kanten från Memory box.
Runt motivet har jag glittrat med Stickles Platinum.
 
Bestämde mig för att gå "all in"
på hjärtetemat, så jag
stansade ut en rad med hjärtan
med en die ur ett set från Lawn Fawn.
 
 
Mönsterpapperet med hjärtan är ur ett gammalt
julpappersblock från Panduro.
Bakom det på den bruns cardstocken
har jag stansat en hjärtekant med en kantdie
från Nellie's multi frames.
 
 
Några små hjärtebrads fick också vara med
(har liksom "hittat" mina brads igen ;-)  ).
Skarven mellan mönsterpappersremsorna
dolde jag med ett organzaband och en rosett.
Stansade ut två GOD JUL
med dien från Rox stamps
och monterade dem med lite förskjutning.
 Som du ser har jag som vanligt
monterat de olika lagren med distanskuddar.
 
 
Det blev ett riktigt fint kuvert
av det här hjärtepapperet också.
 
 
På insidan stamplade jag ett pepparkaksrecept
med en clearstamp från Panduro.
Använde brun VersaFine-dyna
för att inte gå ur det bruna temat.
Två rader utstansade hjärtan blev det här också.
 
 
Baksida i samma stil som framsidan.
 
 
Ja här är då kortet och kuvertet till sist.
Känns skönt att jag har fått lite fart
på julkortstillverkningen igen.
Veckorna går ju fort nu ;-)
och det är inte såå långt kvar av oktober,
även om vädret just nu
snarare vill få oss att tro att det är augusti ;-)
Njut av Brittsommaren 
så länge den varar!!
 
Kramar!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Men åhh vad snällt kommer du med pepparkakor? Älskar dom och julen. I år kanske jag kan orka fixa mysigt, jag är (sjukskriven nu).

Men du har verkligen blivit suveränt duktig på att färglägga!

Kraaam

Svar: Tack rara Ann-Marie för dina uppmuntrande kommentarer! Visst är det härligt med jul - gör ju många kort men vill f ö inte "ta ut julen i förskott".Kram!
MormorMargareta

2018-10-11 @ 23:59:40
Postat av: Linda Landby

Underbart kort som vanligt ❤

2018-10-12 @ 08:51:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0