15 oktober -18 Gamla godingar.....

.... från hÄnglar och stÄnglar 
har jag letat fram.
De låg där färdigstämplade och klara
på akvarellpapper, klara att färglägga.
 
 
Men oj så besviken jag blev
när jag började färglägga med Distresserna.
Det sa bara "slurp" och färgen sögs in i papperet
och gick inte alls att dra ut med vattenpenseln.
Det är nog papper jag tidigare använt 
när jag använde vanliga akvarellfärger 
och som tydligen inte fungerade lika bra
med Distress Markers - trist,
men det fick bli ett kort ändå
med hÄnglar i randiga kappor
och rosiga kinder.  ;-)
 
 
Hittade papper, som passade i färg
i min julpapperslåda.
Snöstjärnorna är stansade
med en punch från Martha Stewart:
glacial snowflake
och glittrade med Stickles Star Dust.
En av Åsas små julpoststämplar fick vara med
och dolde skarven mellan pappersremsorna.
(Åsa har nog några stämplar kvar.
De finns här.)
På andra sidan motivet satte jag ett par vimplar
klippta av en spillpappersremsa.
Några små trähjärtan och lite bling i hörnen
så fick det vara klart.
 
 
Andra sidan av mönsterpapperet
gav det här snygga kuvertet.
 
 
Till insidan använde jag
remsor av båda sidorna av mönsterpapperet.
Stansade hörnen med den konkava hörnpunchen
från ek-success - en favorit!
 
 
Baksidan
 
 
Ja, här är då kortet och kuvertet till sist.
Julkortshögen växer - det gläder mig!!
Får allt spurta nu
om jag ska hinna få till så många kort
som jag behöver till mina vänner till jul ;-)
 
Vi har varit till Gysinge och Sevedskvarn idag
för att fota "hösten"
och njuta av det vackra vädret.
Blev alldeles förskräckta av
hur lite vatten det var i Dalälven!!
Har aldrig sett så lågt vattenstånd där.
 
Det är lite svårt och trögt med "höstbruket"
i vår (min) trädgård också
eftersom det är såå torrt i marken.
Brukar ta en törn med ogräs
så här års och plantera lite lökar
och dela en del perenner,
men det är nästan omöjligt att gräva
då jorden är så hård p g a torkan.
Nu lovar de lite regn inatt - hoppas på det!
 
Ha det gott!
Kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0