21 oktober -18 Vitt, vitt, vitt...

En av mina vänner älskar vitt
och har fått några helvita kort genom åren.
Nu ville jag tacka henne för att hon fixat
en så trevlig kväll för oss - ett litet gäng,
så då blev det ett vitt kort till:
 
 
I somras fick jag en så läcker embossingfolder
i födelsedagspresent av en vän
(tillsammans med ett underbart kort
där hon använt just den foldern)
Har inte vågat testa den tidigare
då den var såå tjock
och jag visste inte riktigt
hur jag skulle göra.
På Avestaträffen visade min vän hur jag skulle göra,
så nu kan jag - utan att skada något ;-)
Nu blev den berkligen använd!
Visst blir det vackert!!
 
 
Monterade det med dubbelhäftande tejp
på en cardstock,
som jag stansat en fin kant på
med en die från CREAlies.
Den monterade jag med distanskuddar på kortstommen.
 
Hade en embossingfolder från någon scraptidning
med texten With lots of love
men den var lite kort,
så jag monterade den på en annan längre
som fanns i mina gömmor.
Sen böjde jag den 
med hjälp av skaftet på mitt "universalverktyg": virknålen
och monterade längst ner på kortet.
 
 
Insidan med en scalloped kant
stansad med dir från CherryLynn,
"kransen" är förstås också en embossfolder
men vet inte fabrikat
(köpt på Helihak för länge sen)
och klistrade sen dit "tack"
stansat med en die från ....
(kommer att komplettera med den uppgiften
när jag kommer hem - är i Sthlm nu)
 
 
Baksidan
Ville inte skriva i kortet
och förstöra det helvita intrycket,
så vem kortet är ifrån ser ju min vän här
(samt på det lilla brev jag la in i kortet)
 
Inget matchande kuvert idag,
bara ett slätt vitt - men
jag har gjort det själv, för att den böjda remsan
skulle få tillräckligt med plats.
 
Idag har vi fått umgås med Mikaela
och promenerat på Djurgården,
njutit av höstfärgerna och samvaron,
pratat och skrattat
och sedan ätit god middag tillsammans.
Härligt att få " rå om henne" lite!!
 
Hoppas du också haft en fin helg!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0