23 oktober -18 Vitt och guld...

.... är gemensam nämnare för de här julkorten.
Jag har ju vänner som verkligen uppskattar
de mer arbetade korten
men också de som mest blir glada över
att få ett hemgjort kort över huvudtaget.
Därför försöker jag göra några
lite snabbare men ändå vackra julkort.
 
 
Ett par enkla kort som är gjorda
med ICA MAXIs guldkort och kuvert som bas
visar jag idag.
Embossade en bit vit cardstock
med en embossingfolder med snöstjärnor.
Satte dit guldigt God Jul
utstansat med die från Rox Stamps,
guldband och guldpärlband
innan jag monterade alltihop med distanskuddar
på guldkortet.
 
 
 
 
Kortets insida, där jag använt 
en smal embossfolder med snöstjärnor
och en god Jul-stämpel
 
 
På baksidan satte jag
namnetiketten på en snöstjärna.
 
 
 
 
På det här kortet har jag också använt lite rött.
Jag har färgat det embossade mönstret
med lite guldfärg från en gulddyna.
 
 
Även här monterade jag med distanskuddar.
Guldpennan använde jag runt det vita papperet.
 
 
Insidan stämplade jag med gulddyna
fast det syntes så dåligt
att jag fick fylla i med Sakura GellyRoll Gold.
 
 
Baksida
 
 
Ja, jag måste väl visa kort och kuvert idag också,
även om kuvertet är ett köpekuvert.
 
Hemma igen från Stockholmsresan.
Skönt att vara hemma igen
även om vi haft härliga dagar i huvudstan,
som idag kröntes med ett besök på Pyssloteket.
Nu gäller der att "ladda om" inför helgens träff i Iggesund.
 
Ha det gott!
Kram!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0