25 oktober -18 Spillpappersjulkort.....

..... blir det ju också rätt vad det är ;-)
Tycker ju det är så roligt att botanisera
bland mina spillpappersbitar
för att hitta sånt som passar ihop.
Har alltid gillat att "göra något av det som inget är":
- laga god mat av rester
-sy om gamla kläder
-sticka nåt kul av restgarner
-ja, och så göra kort av pappersspill förstås!!
Minsta lilla bit kan komma till användning ;-)
 
 
Så här blev dagens skapelse.
Utgick från de små spillbitarna - då blir vimplar bra.
Letade reda på ett motiv som kunde passa.
Sen gick det av bara farten ;-)
Texten är från Momas, som tyvärr slutat sin produktion.
 
 
Som du kanske tidigare sett
bygger jag oftast upp lager på lager av papper
med distanskuddar emellan
för att få lite struktur på kortet.
Vimpelflikarna böjer jag upp
så de får "fladdra lite".
Här har jag använt min älskade Sakura-penna:
GellyRoll clear star att glittra med
runt motivet, textvimpeln
och runt hela kortet.
Glittriga vita prickar från Panduro.
 
 
Insidan fick förstås också spillpappersvimplar
och så en av Åsas julpoststämplar
monterad på en snygg liten doily
stansad med en die från Spellbinders.
 
 
Samma doily använde jag under min namnetikett.
Har fått dem även i denna mindre storlek
av Åsa, som fixat till dem på sin dator.
 
Något matchande kuvert blir det ju inte
till spillpapperskort
men här kommer ett foto till på kortets framsida.
 
 
Eftersom jag fått önskemål om det
har jag lagt till en rubrik i min sidebar:
Spillpapper, för att det ska gå att söka på dem.
Hur jag ska kunna märka mina tidigare spillpapperskort
vet jag inte.
Kanske nån kan hjälpa mig.
Får försöka med barnbarnen kanske ;-)
 
Imorgon ska jag prismärka det jag plockat fram
till min loppislåda inför träffen i helgen
och packa till träffen.
Oj så jag längtar!!
 
Ha en skön kväll och helg!
Imorgon är det ju fredag.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Åh vad fint kort, mitt favoritkort så här långt bland årets julkort.

2018-10-27 @ 12:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0