28 oktober -18 Nu är vi åter.....

.... jag, från en härlig helg i Iggesund
med en massa goa scrapkompisar,
och den lilla sötisen på det här kortet
är tillbaka för tredje (och sista) gången
inför den här julen.
Idag går hen - och kortet i beige och grönt:
 
 
Gillar verkligen stämpeln (en gammal Magnoliagoding)
men har ju lite svårt att bli inspirerad
att göra flera likadana kort
och lite så kan det bli också
med att använda samma stämpel många gånger
t ex före samma jul ;-)
 
Vimplar hör ju till mina preferanser,
så några fick vara med här,
och jag använde båda sidor av stjärnpapperet.
Det fina beige papperet med granarna
fick jag av en vän i en spillpappersbunt - TACK!!
 
 
Åsa har länge letat och till slut hittat
en Martha Stewartpunch med en STOR snöstjärna.
Det är den jag har fått låna här.
Stickles Star Dust har jag använt både på stjärnan
och runt kanten på motivet.
Sen har jag förstås också använt
Sakura GellyRoll-pennan StarDust
och dragit linjer utmed mönsterpapperen.
 
 
Insidan fick en grön ram av cs,
dekor av båda mönsterpapperen
en God Jul-stämpel i samma stil som framsidans
och ytterligare en stor snöstjärna.
 
 
Kuvertet
 
 
Baksidan
 
 
 
Ja, det var ett av korten med kuvert
som blev till under Iggesundsträffen.
Jag lyckades faktiskt göra ovanligt många kort
för att vara jag på träff - jag brukar ju
ofta bli lite okoncentrerad
och inte få så mycket gjort då,
utan mest umgås och kolla vad andra gör
för att ta med intryck och inspiration hem.
 
 Den här träffen var lagom stor,
lokalen luftig, utmaningarna lagom många och roliga
och tid gavs även till "egna projekt"
så inspirationen flödade.
Några kort väntar på att lämnas
till sina mottagare, men några, liksom detta,
kan jag visa här de närmste dagarna,
så kika gärna in igen om du vill!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

*fångade paketet i farten*

Sicken tur att jag kom precis nu så inte farmors ljuslykta gick i kras, ooops f'låt skulle ju inte avslöja det innan...Jag fixar ny klapp
Under tiden får du en klapp på kinden för att du är världens bästa Mormor Margaretha.

smyger ut

Svar: Tack rara Ann-Mari! Tur jag har dig som räddar situationen!! <3
MormorMargareta

2018-11-02 @ 11:16:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0