6 oktober -18 Liten Nisse har bråttom....

..... att fixa med julklappar.
 
 
Är ju så förtjust i de lite äldre stämplarna,
den här från Magnolia - så söt!!
Färglagd med Distress Markers
och vattenpensel som vanligt.
Mönsterpapperen kommer från
ett gammalt julblock från Panduro.
Jag gör ju aldrig två likadana kort
och ledsnar också lätt på papperen
men om de fått "ligga till sig" ett tag
kan jag hitta inspirationen igen ;-)
 
 
Blommorna har fått en metalldetalj under braden,
som jag tyckte matchade det grå i papperen.
De röda kanterna
och papperet jag stansat GOD JUL ur
är baksidan på mönsterpapperen - så praktiskt!
 
 
Kuvertet fick bli i det bladmönstrade papperet
eftersom hjärtana annars
hamnade på alla olika ledder.
 
 
Insidans skrivyta är den vita kortstommen
och jag har alltså stansat hål i såväl det röda
som hjärtepapperet med dies
som prickar kanten både runt hålet
och runt den utstansade delen.
(Använde samma typ av die till motivet,
med rundat rektangulär)
Här är de tre hjärtana till höger
utstansade med en punch
medan hjärtana på kortets framsida
är brads, som jag hittade i mina gömmor.
 
 
Baksidan
 
 
Kort och kuvert, som det blev idag.
 
Kan rapportera från svampexpeditionen
att vi kom hem med ganska mycket trattisar
plus en hel del KarlJohan
efter att ha traskat runt i solig, guldig höstskog
en hel mil!
Ganska trötta var vi - men nöjda!!
Sen smakade det mums med kaffe
och äppelkaka med vaniljglass!
Nu har jag vilat benen en stund,
så nu ska jag ta itu med middagen.
 
Imorgon kan vi inte gå i svampskogen här
för då börjar älgjakten.
Ha en fortsatt fin helg!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maries strålande jul

Åh, nostalgi med de gamla Magnoliastämplarna och kortet är jättefint!

Postat av: Sari

Uuunderbar kort igen! Äldre magnolior är ju så söta!! Kram

2018-10-06 @ 21:32:22
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: sara s

Så härligt kort och dom äldre stämplarna (av både Magnolia & hÄnglar) är underbara!

2018-10-07 @ 14:42:17
URL: http://enuffes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0