13 september -18 Ur djupet av mina gömmor....

... har jag hämtat inspirationen till dagens kort.
Nån gång i början av mitt kortmakarliv
köpte jag nånstans ett block med
handgjorda indiska papper - vackra,
men svåranvända,
så de hamnade långt bak  hyllan.
 
 
Vsar först det läckra kuvertet
med silvermönster.
 
 
Vit kortstomme och silverpapper
som sticker ut bakom mönsterpapperet.
Vimpeln med det utstansade silvergrattiset
är klippt ur ett annat papper i blocket
och fodrades också upp på silverpapper.
En lila blomma - sen fick det räcka.
 
 
Ur insidans silverpapper
stansade jag ett hål som skrivyta,
stämplade Grattis och satte några
små lila retroblommor med bling längst ner.
 
 
Enkel baksida
 
 
Kort och kuvert - hoppas nån blir glad över det
så småningom.
 
I tisdags kväll hade vi lite återträff
efter inspirationsdagarna på Fagernäs i somras.
Det var kul att träffas igen - nu i Forsbrokyrkan
och skapa tillsammans.
Hälsingland bjöd på busväder i tisdags kväll
men när jag vaknade i Björkebo
i onsdags morse sken solen härligt
och det kändes trist att åka därifrån igen.
 
Idag har jag gjort ett julkort
med papper, som en tjej "hittade"
i min spillpapperslåda i tisdags.
Det blev papper över och jag fick inspiration!
Gamla papper blir som nya! ;-)
 
Kul att du tittade in hos mig!
Välkommen åter!
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Jag gillar lila! Jag gillar det just då det inte alltid måste vara mycket utan dina kunskaper i att kunna göra det ena eller det andra eller mittemellan...

Ibland är det just enkelheten som är det fina i kråksången....krax nej kram menar jag

2018-09-14 @ 23:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0