28 september -18 Guld från gröna skogar....

.... ja, jag vet att det är lite fel citerat,
men det passar ändå idag ;-)
För 50 år sen födes vår älskade dotter Åsa
i norrlands djupa skogar - i Lycksele.
Vilken lycka!!!
Vi har just kommit hem efter att ha firat henne.
Hennes födelsedagskort
visar jag en annan dag ;-)
 
Rubriken passar också på dagens julkort
med matchande kuvert med tallkottar:
 
 
Guldglittrigt och fint papper.
Det blir många såna denna jul, tror jag.
Har snöat in lite på guldigt och silvrigt.
 
 
Stämplade God Jul med gulddyna.
Tror stämpeln är från Vilda.
Kantstansen jag använt till guldpapperet
bakom textremsan är från Martha Stewart.
Jag satte mönsterpapperet
på en kant av guldpapper också
och dekorerade med några guldiga stickers,
ett par utstansade snöstjärnor (punch från M S)
och lite halvpärlor i guld.
Sen fick det räcka - tallkttarna måste ju synas!!
 
 
Detaljbild på den fina stjärnkanten,
snöstjärnan och mina glittriga stickers.
Minns inte var jag köpt dem - kanhända DollarStore
och kan verkligen inte rekommendera dem
för de är jättesvåra att använda: går lätt sönder
och måste "stödklistras" för att inte lossna :(
Distanskuddar har jag använt förstås ;-)
 
 
Ganska enkel insida
med julstämpel, som jag gissar är från Reprint.
 
 
Baksidan och....
 
 
.....till sist kortet och kuvertet, som vanligt
när det finns ett matchande kuvert.
 
Ha en skön helg - det tänker vi ha!
Vi är fortfarande trötta efter vår Kroatienresa
och ska nu passa på att vila!
Välkommen åter!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla

Underbart, elegant kort !
Kram Ulla

2018-09-29 @ 14:43:05
URL: http://ullasscrapprum.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0