19 april -19 Vårkramar i blått....

... bjuder jag på idag.
 
 
Ett underbart Majapapper inspirerade
till det här kortet.
Blå matchande cardstock stansades med 
Cre Nest Lies Dies, både den kvadratiska
till kanten bakom mönsterpapperet
och den ovala, som jag stansade ut motivet med
och den blå kanten bakom.
Vimpeln med Vårkramar stämplat med stämpel
från InkyWings
satte jag på en randig spillbit i matchande färger.
 
 
Det vackra motivet kommer från Momas
(som tyvärr lagt ner sin verksamhet)
och jag har färglagt med Distress Markers och vattenstämpel.
Dekorerade med fina små fjärilar
stansade med en punch från Martha Stewart,
grönrutig rosett och ljusgrön bling.
 
 
Till den stora fjärilen har jag målat kropp och spröt
och klippt ut en vit fjäril
att lägga bakom den utstansade.
Har glömt vad den heter, men kan svara
när jag kommer hem efter påsk
om du undrar.
Monterat de olika lagren med distanskuddar förstås.
 
 
Det ljuvliga kuvertet i det fina Majapapperet.
 
 
Insidan fick både kort/kuvertpapperet och
det randiga som dekor
innanför kanten som blev kvar
när jag stansat kanten till framsidan.
Blommorna stansade med punchar
som både stansar ut och embossar.
 
 
Till baksidan har jag använt
en av de rektangulära Crea Nest Lies Diesen
bakom det randiga papperet
och sen satt dit min namnetikett förstås.
 
 
Avslutar med kortet och dess kuvert.
 
Idag har vi haft sommarvärme i Stockholm
och långpromenerat längs Stockholms vatten,
dels utmed Karlbergskanalen och Ulvsundaviken
ända till Sundbyberg och Bällsta bro,
dels i Hammarby Sjöstad
(dit vi tog tvärbanan från Bällsta bro - riktig sightseeing!!)
Nu är vi reält trötta i ben och fötter
efter drygt 11 km och 16444 steg ;-)
Vi lär sova ovaggade inatt!!
 
Imorgon ser vi fram emot nya äventyr
med Mickan, vårt äldsta barnbarn.
 
Ha det gott i vårsolen!!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0