21 april -19 En hÄnglakram.....

.... kommer med det här kortet.
 
 
Jag är så glad att det kommer nya hÄnglar,
men är så ortoligt förtjust i de här gamla!
Detta är en av favoriterna
som står med öppna armar.
Jag färglägger nästan alltid motiven,
som här, när jag valt mönsterpapper,
för att matcha motivet och mönsterpapperet.
Här ett ljuvligt med violer,
ur Pions serie Sagan om våren: Viol, 
som jag matchade med vinröd cardstock.
 
 
Som vanligt har jag monterat
de olika lagren med distanskuddar.
De fina fjärilarna är klippta ur ett Pionpapper,
och sedan glittrade med Wink of Stella clear.
Jag har också använt Sakura GellyRollpennan
clear star att rita glittrande linjer
både runt papperen och på motivet.
 
 
Ett riktigt fint kuvert blev det ju
av det här papperet också!
 
 
Insidan fick lite violpapper
och lite av den spillbit jag satte "kram" på
på framsidan
(ur samma serie, men "Lila prick"/ baksidan).
Ett par fjärilar fick dekorera,
liksom ett hjärta och halvpärlor,
precis som på framsidan.
Textstämpeln är från InkyWings.
 
 
Baksidans mönsterpapper
blev på höjden idag
för att göra mönstret rättvisa.
 
 
Kort och kuvert.
 
Imorgon flyr jag hem till Gävle
från alla björkpollen i Stockholm.
Hoppas de inte slagit ut hemma än!!
Härliga dagar har vi haft här
med sköna promenader - tills björken släppte pollenskyar i går...
Idag blev det innedag för mig!
 
Kram på dig!
Välkommen åter!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Ett vackert kort i fina färger, inte långt kvar innan violerna blommar :) Visst är det kul att det släpps nya stämplar från Hänglar&Stänglar, men en del gamla har kanske blivit favoriter. Förstår att det blir en jobbig tid för dig framöver, vi får hoppas på lite regn, både för dig och för natur och växtlighet. Sköt om dig. /kram bibbi

Svar: Tack för besök och din rara kommentar! När jag kom hem till Gävle idag blommade faktiskt de tidigaste violerna vid stugväggen. De brukar slå ut just till min mammas födelsedag - och imorgon skulle hon ha fyllt 104 år, om hon hade levat."Violer till mor", myrinvasion och allergisnuva har alltid hört ihop med min mammas födelsedag - fast när jag var barn,
trodde alla att jag var jätteförkyld ;-) Precis som du säger, längtar både jag och trädgården efter härliga vårregn!!
Stor kram till dig!!
MormorMargareta

2019-04-22 @ 08:53:51
Postat av: Ann-Marie

Insåg just att jag snart kan börja mitt sommarjobb - klippa ut alla "saker" från från klippark som jag samlat på mej under ett par år, det är en diger samling, bland annat sådana fjärilar. Om det inte är just dom så är de snarlika, har redan klippt ut en massa fjärilar och annat, perfekt att ha ute under sommaren. Klippa ut, lyssna på bok och vara ute om det är fint väder alltså m a o - uppehåll går också om det är varmt!

Härligt kort igen! Du kan din sak!

Svar: Ja visst är det kul med lite klipp - man kan ju bli en rikrig klippare ;-)Ha det gott i värmen! Kram!
MormorMargareta

2019-04-25 @ 21:45:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0