24 april -19 Liljekonvaljer....

.... hör ju våren till,
men än har de inte börjat blomma här.
De brukan vara klara lagom
till skolavslutningen, eller "examen",
som vi sa när jag gick i skolan.
 
 
Kunde ändå inte avstå från att använda
det här ljuvliga Pionpapperet
(Sagan om våren: Liljekonvalj)
när jag skulle visa hur man kan göra kuvert
om man inte har en Ultimate Pro
på demon i Bollnäs.
Visst är det ett helt ljuvligt "kuvertpapper!?!
 
 
Kortet hann jag inte med på träffen,
så det har jag pillat med sen jag kom hem.
De fina "spetskanterna" bakom mönsterpapperet
och motivet är stansade med dies
från Crea Nest Lies.
Satte ryttesmå halvpärlor runt kanten 
på den gröna ovalen bakom motivet.
Vårkramar är stämplat med
stämpel från InkyWings.
 
 
En av de gamla favorithÄnglarna
fick bli motiv.
Färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
De vita detaljerna har jag glittrat med 
Wink of Stella clear.
Eftersom jag inte ville dölja
det fina svalparet så fick tösen
stå väldigt långt åt höger ;-)
 
 
Alla lager monterade med distanskuddar förstås.
Sparsamt med dekorationer
eftersom jag inte ville dölja set vackra mönstret,
bara en bit spets och några halvpärlor.
 
 
Insidan blev lite trixig.
Klippte ut den liljekonvaljhörna
som fanns kvar.
Det randiga mönsterpapperet
är baksidan på liljekonvaljpapperet.
Stansade den övre remsan 
med en blomkant från ek-success.
Den gröna kanten längst ut blev kvar
när jag stansade ut kanten till framsidan.
Liten fjäril av spillbit stansad med punch
från Martha Stewart.
När jag skulle stämpla texten
misslyckades jag eftersom jag varit ivrig
och gjort iordning baksidan först - så dumt!!
Då löste jag det så här:
rektangel ur samma serie dies som på framsidan
och texten stämplad på en bit ritpapper.
 
 
Baksidan
 
 
 Liljekonvaljkuvertet med sitt kort.
Härligt med vår - även om jag just nu
får hålla mig inne p g a alla björkpollen.
Tog en "långpromenad"
inne på Valbo Köpcentrum idag - skönt och pollenfritt,
fast tristare än ute förstås!
Hittade en present till en vän,
som har det lite jobbigt nu.
Ska fixa den och ett kort till henne i kväll.
 
Hoppas du har det bra
och kan njuta av våren (som ju nästan är sommar!)!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Ett jättefint kort med fin Hängla. Liljekonvaljer är en av mina favoritblommor. Som barn plockade jag stora buketter, gärna flera vid vår järnväg (tågen kom väldigt sällan där) Det luktade så gott inomhus. Numera räcker det med några kvistar, doften är för stark för min astma. Så bra du fixade till din lilla miss på baksidan, man hittar alltid en lösning. Snyggt med ovalen till höger och den fina spetsen bredvid. Ha det så bra, även om du har "utegångsförbud". många kramar bibbi

Svar: Tack för ditt besök och rar kommentar! Du gör mig så glad!! Ja, jag får också vara försiktig med liljekonvaljer inne nu för tiden - men ute - och på kort - är de ljuvliga!! Kramar!
MormorMargareta

2019-04-24 @ 18:20:38
Postat av: Ann-Marie

Jag är förälskad i ett kort, detta är bara FÖÖÖÖÖR sött och snyggt och underbara färger, finns inte ord som motsvarar kortet, superlativen är slut!

Kraaaaam

Svar: Åh så glad jag blir att du gillar det! Kram!!
MormorMargareta

2019-04-25 @ 21:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0