10 december -19 Experiment....

..... som jag tyckte blev mindre lyckat.
Rolig idé som jag såg nånstans på fb
och nog får försöka utveckla
till nästa jul.
 
 
Lite kul blev det i alla fall.
Använde en spillbit att leka med.
Såg när det var färdigt 
att jag nog skulle ha haft en vit kant
mellan den gröna cardstocken
och mönsterpapperet.
Löste det genom att dra ett streck
med en vit Penolpenna runt mönsterpapperet.
 
 
Här ser du lite bättre hur jag gjort.
Det fina stora GOD JUL,
utstansat med en die från Gummiapan,
är alltså monterat med dubbla distanskuddar
i de hål som blev när jag stansade ut det.
Gnistrande vita och röda "knappar" från Panduro
i hörnen, som jag stansat med
den konkava hörnstansen från ek-success.
 
 
En liten bit av mönsterpapperet
fanns kvar till insidan
men det fick bli mest grön cs.
Textstämpeln är från Reprint
och är en av mina favoriter.
 
 
Till baksidan fanns bara cs kvar.
 
 
 Bjuder på en bild på kort och kuvert
trots att det bara är ett rött köpekuvert idag,
men jag tyckte att det blev så snyggt ihop.
 
Nu ska jag njuta av Nobelprisutdelningen på TV
och sen laga oss lite Nobelmiddag.
Eftersom Kjell varit lite orolig i magen
blir det kalvsylta idag :D
Resten får vi se och föreställa oss smaken av
via TV-utsändningen från "festernas fest" i "Ragges stuga",
som Povel Ramel kallade Stockholms Stadshus.
Han var ju gift med dottern till Ragnar Östberg,
som ritade Stadshuset.
 
Ha en fin kväll!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Maria

Vilken rolig idé med texten i samma mönsterpapper, blev riktigt läckert tycker jag. Du ska vara helnöjd med detta kortet =) kram

Svar: Tack för din (som alltid) positiva uppmuntran! Måste nog utveckla iden om den ska bli riktigt bra - men roligt med nåt nytt!
MormorMargareta

2019-12-10 @ 20:32:58
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com
Postat av: Agneta H

Ragges stuga hahaha...roligt att veta kopplingen till Povel Ramel. Tittade jag också en stund - speciellt på alla klänningar och i synnerhet kronprinsessans klänning. Som tårtbakelser ,och man undrar ju hur i hela friden de kan gå nedanför trappan ute att snava.. Var bergsäker på att Stefan Löwén skull snava på bordsdamens klänning! Det såg så ut för släpet kom farligt nära honom.Men det gjorde han inte som tur var. Det skulle ju bli som ett plockepinnspel! Spännande också att se hur de tillverkade maten. Det har lag aldrig sett förut - men det är kanske återkommande bara det att jag missat det.God Jul förresten om vi inte ss nånstans i vimlet

Svar: Hej Agneta! Kul att du hälsade på här hos mig!Det där med bilder från Nobelköket har jag sett flera gånger. Minns när Sayan Isaksson (stjärnkock och son till en av särskolans lärare i Gävle) ett år gjorde "spöken" av lökskalen :D
God Jul till dig och hälsa Anna också!
MormorMargareta

2019-12-10 @ 22:03:12
Postat av: Eva Larsson

Så mycket fint du har gjort tack för tips.

Svar: Tack! <3
MormorMargareta

2019-12-11 @ 12:48:38
URL: http://https://evaspysselblogg.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Jag tyckte det vart jättebra och tänkte, att nu måste hon ändrat och satt dit ett vitt papper. Men då får du till det så att det ser ut som ett papper genom den vita pennan.

3d ger ett bra djup och det händer något med kortet, det blir mer liv.

Kraaaam

Svar: Tusen tack för rar kommentar!Kram!
MormorMargareta

2019-12-11 @ 14:17:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0