14 december - 19 Snö, snö, snö....

.... kan man ju ha på julkorten i alla fall,
när det bara spöregnar ute där jag är!
 
 
Spillpapper idag med - inget julpapper precis
men gav en härlig skogskänsla tyckte jag
och kanske sån där snöyra,
som ligger på tvären i luften....
Snötyngda granar är vad jag önskar till jul!
Grön färdig kortstomme idag
med tillhörande kuvert (spillet räckte ju inte).
 
 
Stansade dubbel uppsättning granar,
gröna och vita, och satte på varann,
så att de blev snötyngda.
Förstärkte med Stickles: Frosted lace.
Motivet kommer från ett klippark från Slöjd Detaljer.
 
 
Jag har en Sizzixdie med konkava hörn
och den fick vara med och stansa hålet
som jag använder som skrivyta.
Det vita ritpapper jag också använder som kant
blir bra att skriva på.
Textstämpeln kommer från JessInk.
Granarna blev "över" från framsidan,
det var tre i rad men jag behövde ju bara två där.
Samma snöstjärnor som på framsidan:
Martha Stewarts punch Glacial snowflake.
Bling och ett glittrigt snöstjärneband
dekorerar också insidan.
 
 
Enkel baksida med det sista av mönsterpapperet.
Kort och kuvert fotade jag aldrig.
 
Idag har vi varit på intressant visning av fotografi
på Moderna Muséet.
När vi kom ner till Landstinghuset
för att ta bussen var gatan
avstängd för all trafik.
Det pågick en jättedemonstration
mot alla uppsägningar inom vården i Stockholm.
Det blev en mycket våt och kall promenad 
till Skeppsholmen.
På väg därifrån tog vi buss 65,
den enda som går från Skeppsholmen
och såg det som en sightseeing
att se vart den tog oss.
Följde med på slingriga vägar
ända till Fredhäll, där den vänder.
Där finns en restaurant A La Tips - det är ett tips!!
Har varit där ett par gånger förut
och blev inte heller denna gång besvikna!
Supergod biff på planka - vi njöt!!
Nu vilar vi i vår lilla lya.
 
Hoppas du haft en fin
och förhoppningsvis inte lika våt och kall lördag!
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Gör ju inget att det inte är ett julpapper, det funkar ju super ändå! SÅ snyggt kort och så fina granar =) kram

Svar: Tusen tack! Nej ibland kan det vara roligt att variera julkorten med andra papper ;-)Kram på dig! <3
MormorMargareta

2019-12-19 @ 20:05:40
URL: http://www.iazscraproom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0