2 februari -19 Hoppas det är framme nu....

.... det här grattiskortet,
som nog kom lite sent p g a vår Stockholmsresa.
Kändes som om jag hade GOTT om tid
när jag åkte (med kortet liggande färdigt men inte skrivet).
Oj så jag bedrog mig!!
Men - bättre sent än aldrig!!
 
 
Pernillas ljuvliga lilla ängel blev motiv idag.
Färglagd med Distress Markers, som vanligt.
Tyckte det passade bra med en massa
fladdrande fjärilar runt henne,
så jag valde en spillbit med fjärilar
och se klippte jag ur några fjärilar 
ur andra spillbitar.
Jag har "målat" de urklippta med Wink of Stella clear
och sen glittrat lite extra med GellyRollpennan.
Lite skön änglasång fick det bli
på det andra mönsterpapperet.
 
 
Blommor och rosett i hörnet,
distanskuddar mellan papperslagren
och fjärilsvingarna är böjda
med hjälp av mitt virknålsskaft.
 
 
Insidan fick också fjärilar och GellyRoll Clear Star-glitter
samt stämplar från InkyWings.
Bling och halvpärlor också, som du ser.
Den konkava hörnpunchen från ek-success,
som jag använt på alla sidor av kortet,
är en favorit!
 
 
Till baksidan räckte fjärilspapperet också
fast jag fick skarva ihop bitarna
bakom namnetiketten - men det syns ju inte ;-)
Däremot räckte inget av papperen till kuvert
så detta kort fick levereras i vitt köpekuvert.
 
Oj så mycket snö vi skottat idag!!!
Det hade nog kommit drygt 30 cm i morse
sedan jag skottade igår kväll
innan jag la mig.
Igår var snön kall och lätt - idag blöt och blytung :(
Smhi lovar minst lika mycket till inatt
men tack och lov också kallare,
så jag hoppas på lättare skottning imorgon.
Har byggt "ramper" i snö 
för att lyckas få bort all snö utan att lyfta
eftersom vallarna börjar bli så höga.
 
Kul att du kikade in hos mig!
Välkommen åter! Kram!
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Så snyggt kort! Gillar fjärilspappret, har det själv i min "samling" men är försiktig med att använda det. Det kan ju ta slut ;) Passade bra med ängeln som motiv till.
Ja denna snö. Vi har inte fått så mycket som ni har fått. Kanske 10 cm igår och inatt har det snöat o blåst, kanske blivit 10 cm till. Tur man inte skulle ut till jobbet på morgonen, bussarna har problem. Ta det lugnt i snöhögarna.
/kram bibbi

Svar: Tusen tack för din rara kommentar! Så roligt att du har fjärilspapperet - vet du vem som gjort det?? Mitt är så slut att jag inte vet alls....Här är massor med snö och vi skottade oss alldeles slut igår kväll. Tung var den ju också snön, eftersom det var plusgrader. Desto bättre idag med lite kyla - och dessutom plingade telefonen redan innan vi kommit ur sängen och morgonpigga Åsa och hennes Magnus meddelade att de skottat "morgonpasset" hos oss!!! Vilken present att få!!! <3 <3 <3 Ett par skottarvändor till blev det idag, men inte såå stora mängder och inte så tungt i kylan.
MormorMargareta

2019-02-03 @ 09:41:44
Postat av: Bibbi

Jag har remsan kvar nertill och där står Reprint :) Ibland funderar jag på, hur man bäst ska hålla reda på mönsterpapprets märke. Försöker först o främst förvara papper från samma märke på samma ställe. Men ibland kanske man köper nya papper från samma märke som hamnar på ett annat ställe. Puh... man kanske har för mycket :/ ? kram bibbi

Svar: Tack rara Bibbi! Du har ofta svaren på mina frågor! Jag har samma princip som du vid förvaring av mönsterpapper, men när det bara är små spillbitar kvar sorterar jag dem ju i plastfickor med såna spillbitar som matchar varann, och sitter då ingen bit av remsan nertill kvar så går jag bet sen....Har definitivt för mycket papper - men det är ju å andra sidan min passion ;-)
MormorMargareta

2019-02-04 @ 11:32:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0