24 februari -19 Vårligt grattis...

.... till en vän.
Fick lite vårkänslor i solen här
trots att jag mycket väl vet
att vi bara är i februari än
och mars inte heller brukar bjuda på
så mycket vår här i Gävle.
 
 
Ljuvliga älsklingspapper från FabScrap
(jag har flera kvar att klappa på)
inspirerade till det här kortet,
tillsammans med Carinas söta tös.
Hon finns att köpa hos Engströms,
utgiven av Vilda.
Färgla henne med Distress Markers
och vattenpensel, som vanligt.
 
 
Det fina blombandet är från Panduro
och Grattisdien från Crealies.
Så praktiskt med en liten text ibland.
Den vågiga kanten bakom det turkosa bandet
är utstansad med en die, 
som jag tror kommer från Magnolia.
 
 
Titta ett så fint kuvert det blev
av det här snygga papperet!
 
 
Eftersom jag har gott om det här mönsterpapperet
fick insidan prydas av en hel bit,
ur vilken jag stansat en cirkel,
för att få en yta att stämpla och skriva på.
Hörnen är stansade med ek-success konkava hörnstans,
som du också kan hitta hos Engströms.
Vita halvpärlor och några överblivna 
små pärlswirlar, samt platt blomma
och mera blomband fick också plats.
 
 
Baksidan fick den utstansade cirkeln
bakom min namnetikett.
Här syns det kanske tydligast
att jag använt min favoritpenna:
Sakura GellyRoll Clear Star #700,
att glittra med, här runt etiketten.
 
 
Kortet med sitt kuvert
är nu på väg till min vän.
Det är ett litet tag sen födelsedagen var,
men min vän har varit bortrest,
så kortet hade ändå inte "hittat" henne 
innan hon kom hem igen!
Bättre sent än aldrig - och så
kan man ju bli firad flera gånger! ;-)
 
11 grader varmt och härligt soligt 
har vi haft idag!
Man tror nästan inte att det är sant!!!
Är det månde "global warming"??
 
Hoppas du, liksom jag, haft en fin helg!
Roligt att du tittade in här!
Välkommen åter!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0