5 februari -19 Det kommer mera....

Det blev ju flera kort av papperen
som kom från goa Maritha.
Här visar jag nummer två:
 
 
Såå fina mönsterpapper
det var i mitt utmaningspaket!!
Dies och punchar fick jag ju använda
och det blev en "räddning" nu
när motiven är slut ;-)
Det är ju snart  Alla Hjärtans Dag
så jag valde att göra ett hjärtekort.
Scallopedkanter i grått papper 
där jag stansade hjärtat och texten
ur det papper som är längst bak.
Den lila cardstockrutan är det som blev kvar
efter gårdagens kort - det jag skar ut i mitten
av "ramen" på det kortet.
 
 
Dubbelrosett av det fina bandet, 
som följde med.
Retroblommor stansade jag ut
ur baksidan på det rosablommiga papperet
och det lilablommiga på gårdagens kort.
Den lilla vita blomman i mitten
är en gammal och användbar punch jag har
(varifrån den kommer vet jag inte)
Hjärtat och det med scallopkant bakom
är stansade med dies från Spellbinders.
Att jag monterat med distanskuddar 
kan du ju se.
 
 
Insidan fick kant av det som blev över
när jag stansat kanten till framsidan.
Dekorerade med bandet och ett utstansat hjärta
samt retroblommor lika dem på framsidan.
Ska jag vara ärlig har jag använt
en liten rosa spillbit cardstock ur mina egna gömmor
för att slippa göra slut på det vackert blommiga ;-)
Textstämpeln är från JaneDesign.
 
 
Baksida med lite av det fina prickiga
och en grå scalloped bakom min namnetikett.
 
Inget matchande kuvert idag förstås,
utan ett vanligt vitt.
 
Snöskottning idag också - och ett julkort
med snöstjärnor som skottningen inspirerade till.
Det kommer här en annan dag förstås.
 
Tack för att du kikade in hos mig idag!
Välkommen åter!
Kram! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0