12 januari -19 Ljusare dagar....

.... har det blivit - så härligt!!
Blev inspirerad till ett lite vårligt kort
och en liten groda kikade fram
och ville vara med.
 
 
Det är Pernilla Nilsson som är konstnären bakom grodan.
Hon har massor med fina digisar på sin sida.
Den var färglagd för l ä n g e sen
och passade till min gröna papperssamling.
Gillar de här diesen också:
Crea Nest LiesXXL70 (kvadraterna) XXL69 (cirklarna)
och XXL med nåt nummer jag inte vet (rektanglarna)
 
 
Blomhörnan med en bladswirl från Magnolia.
Kramdien kommer från en adventskalender.
Jag har använt min GellyRoll-penna clear star
på swirlen och texten
samt runt papperens kanter.
 
 
Eftersom vissa av papperen är lite tunnare
har jag inte använt distanskuddar
mellan varje papperslager
men överallt där det gick ;-)
Är ju lite svag för dem.
 
 
Insidan fick lite dekor också.
Retroblommor, en liten "adventskalenderswirl"
och ett hjärta från Teknique Tuesday.
 
 
Baksidan
 
 
Kuvertet
 
 
Ja här är då kortet och kuvertet till sist.
Hoppas det kan göra någon glad!
 
Ha en fin söndag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: bili

Vilket härligt grönt och vårligt kort :) Jättesnygg blandning av olika gröna papper o olika mönsterpapper, tillsammans med blommorna i färger som finns i det prickiga pappret.
Tur att "tack diesen" hittade hem ; Vi har väl en del att hålla reda på både du o jag. Äldsta sonen brukar fråga om jag vet var jag har sakerna och ja, för det mesta. Ha det bra /kram bibbi

Svar: Tack för rara kommentarer - och än en gång tack för hjälpen! Ja visst finns det en hel del att hålla reda på - och medan jag inte hade så mycket var jag inte så noga med att anteckna fabrikat etc - har bättrat mig nu ;-)Kram på dig!
MormorMargareta

2019-01-13 @ 09:27:01
Postat av: Eva

Jättefint kort. Skönt med lite vårliga färger även om snön har singlat ner stundvis idag. Längtar att sätta mig och skapa men för tillfället är det storröjning i scraprummet , så det får vänta lite.
Kram eva

2019-01-13 @ 18:53:37
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0