23 januari -19 Gårdagens spillpapperskort....

.... här i bloggen idag.
Om du vill se hur det startade,
får du kolla gårdagens blogginlägg
där jag fotade de spillbitar jag plockade med.
Resultatet ser du här:
 
 
Texten är en stämpel från SlöjdDetaljer
setet "Vackra ord" SLO 062.
Det setet har verkligen många "vackra ord"!
En vinröd hjärtebrad i övre högra hörnet
matchar de vinröda halvpärlorna i hörnen.
Jag använde "stjärtstansen" i hörnen
av den prickiga spillbiten.
 
 
Här syns det lite bättre att jag använt
GellyRollpennan Sakura Clear Star
för att dra glittriga linjer
längs kanterna på mönsterpapperen.
 
På de här enkla korten
har jag inte gjort nån dekor på insidan
utan lämnat den fri för att skriva en hälsning.
Något matchande kuvert blir det ju inte heller
eftersom det är spillpapperskort.
 
Kanske har jag inspirerat dig
att djupdyka i dina spillpapperssamlingar
och inspireras av vackra färger och mönster
att skapa något....
"Vad vore livet utan mönstrade papper?",
som goa Zornitsa på Scrapparazzi brukar säga.
 
Nu väntar sängen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Karin

Verkligen fina ord. Tack för tipset - det setet vill jag också ha!
Och fint kort, förstås! :)

2019-01-24 @ 18:31:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0