24 januari -19 Minnesbrist....

.... kan man ju drabbas av ibland. ;-)
Åsas minne i mobilen räckte plötsligt inte längre
och jag har ju så svårt att komma ihåg
det jag ska göra etc.
Men jag lider sannerligen inte av brist
på goda och roliga minnen!!
Däremot är det ju inte viktigt 
att minnas det som är trist, eller hur?
 
Här kommer ytterligare ett spillpapperskort
(ur en av plastfickorna i pärmen
som jag visade i bloggen i förrgår)
med en av SlöjdDetaljers fina textstämplar.
Stämpelsetet heter "Vackra ord" 062.
 
 
Vi hade vår lilla onsdagsträff igår
och den söta grodan
fick jag låna av en av scrapkompisarna där.
Love it!!
En del av spillbitarna var väl små
men vimplar går ju bra att klippa av
och sen dölja mellanrummet
med den breda orange med texten på.
 
 
Åh så belåten den ser ut
den söta grodan!!
Den fick lite glitter med min GellyRollpenna
när jag färglagt med Distress Markers.
Härliga varma färger på spillet
värmde den lite utkylda lokalen vi satt i. ;-)
Distanskuddar och böjda vimpelflikar
kanske jag snart ska sluta tjata om ;-)
 
 
Spillet räckte till en insida 
och så hade jag ju en så passande stämpel!
(Fast nog är det senare svårt för en scrappare ;-) .)
 
 
Sista slattarna fick pryda baksidan
(även här tomt bakom namnetiketten
för att få det att räcka)
Nu är det i alla fall slutskapat
med de här papperen!!
Finito!!!
 
Är i Stockholm några dar
men har ett par obloggade kort kvar i datorn 
så du slipper mig inte!
När jag kommer hem ligger en hög spillisar
i blå toner och vinterstämplar
på kortmakeribordet och väntar.
Jag hör ju till dem som gillar våra årstider
och den vita vackra vinter
vi för närvarande har i Gävle
uppskattar jag verkligen!
Den gråbruna modd som storstadsgatorna bjuder
är jag inte lika förtjust i.
 
Ha det nu så gott
tills nästa gång du besöker mig här!
Tack för visiten!
Kram!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Verkligen ett kort som värmer med sina färginslag :) och den söta grodan som ler så belåten (åt det den inte minns???) Å så de passande texterna, perfekt! kram

Svar: Tusen tack goa Bibbi! <3
MormorMargareta

2019-01-25 @ 08:36:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0