29 januari -19 Vinterhälsning....

.... med en urgammal Magnoliastämpel
med en liten snöängel blev det idag.
Så roligt när man återser 
en sån här gammal goding
i sina gömmor när man städar!!
 
 
Det här kortet är bara 12x12 cm,
så den lilla snöängeln passade bra.
Papperen är ur min spillpapperssamling
och gåvor från rara scrapkompisar.
Hittade också det fina bandet med stjärnor
när jag städade bandlådan
och det praktiska pärlhjärtespännet
som gör så snygga rosetter.
 
 
Visst är den lilla snöängeln söt!?!
Stansade ut med en die från Lawn Fawn
och färgla med Distress Markers.
Glittrade vingarna med GellyRoll-pennan
och kanten med Stickles Stardust.
Monterade den på en vimpel som jag klippt.
Den vackra snöstjärnan är stansad
med en die från Memory Box: Lindeman snowflake.
 
 
Vinterhälsning har jag textat själv
eftersom jag inte hade nån lämplig stämpel.
Vimpelflikarna har jag böjt som vanligt
och monterat de olika lagren med distanskuddar.
De små snöstjärnorna är stansade med en punch
från Martha Stewart: Glacial snowflake.
På det här fotot syns det nog bäst
att jag har  använt GellyRoll-pennan
utmed mönsterpapperskanterna.
 
 
Här är kuvertet som bestämde storleken på kortet.
Det fanns ett papper i spillhögen
som räckte till ett kuvert,
som blev drygt 12,5x12,5 cm i kvadrat,
förutom lite spill som finns med på kortet.
 
 
Insidan fick bli så här.
Även här har jag använt den konkava hörnstansen
från  ek-success.....
 
 
.... liksom här på baksidan.
Här ser du också de sista bitarna av "kuvertpapperet"
som jag fick skarva bakom namnetiketten.
 
 
Kortet och kuvertet till sist.
Jag gillar ju vintern, ja till och med snöskottning,
som ju ger bra träning.
Många väntar ivrigt på våren - inte jag!
Dels är det ju alldeles för tidigt på året - 
januari och februari är ju verkligen vintermånader.
Sen stegrar jag mig alltid inför våren
med all pollen som får mig att må pyton :(
Den får gärna dröja lite för mig!
 
Ha det gott - oavsett vad du tycker om årstider ;-)
Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Gurkiss

Hej :)

Vilket helt underbart kort du har gjort :)
Ja visst är det kul när man hittar av sina äldre stämplar som man mer eller mindre glömt bort.

Ha de gott.
Kram Gurkiss

2019-01-31 @ 12:46:59
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0