31 januari -19 Inte julfärger....

.... men ett julkort är det i alla fall.
 
 
Gröna och rosa snöstjärnor
fanns på det här mönsterpapperet
och det fick styra.
Skarvade mönsterpapperet
(jag har ju 6 cm-remsor kvar
efter att ha gjort kuvertet)
och satte sedan ett silvernär över skarven.
Fina stora snöstärnor fick jag av Åsa,
som stansat ut dem med punch från Martha Stewart.
Rosa bling och grön cardstock
tog upp färgerna i mönstret.
 
 
Den söta igenkotten från Penny Black
finns i min "kottesamling" - jag har många!!
Stansade ut motivet med en die
från CreaNestLies CL Nest XXL 69
och färgla med Distress Markers och vattenpensel.
Blingstjärnor och Stickles Stardust i snön
och på luvans bräm och tofs.
 
 
De olika lagren är monterade med distanskuddar
som vanligt.
Jag gillar när det inte blir så platt ;-)
 
 
Kuvertet
 
 
Insidan, där jag stansade ett hål
med Nellies Multi Frames MFD 085,
som ger en fin prickkant
både runt hålet och den utstansade cirkeln.
Stämplade fel, så jag fick stansa ut en cirkel
i vitt ritpapper och stämpla igen.
Tur det går att reparera!!
 
 
Den utstansade gröna cirkeln
och en mönstrad utstansad 
ur cirkeln som blev över från insidan.
Ett enda mönsterpapper räcker faktiskt långt!!
 
 
Kortet och kuvertet färdigt för "julkortslådan" - hurra!
 
Ikväll har vi träffats, några gamla jobbarkompisar
för att festa av en, som just gått i pension
och en som fyllt 70 år.
Så mysigt att träffa "gamla gänget"!!
Naturligtvis fick de båda var sitt Grattis-kort,
så dem får du snart se här
om du kikat in igen.
Tack för besöket och välkommen åter!
Kram! 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättesöt kotte på ett jättefint kort! Du gör sååå många fina kort, och vilken skaparfart du har. Puss ♥

2019-02-02 @ 15:57:06
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Ann-Marie

Men titta så härligt! Skidåkning i ett riktigt vintrigt vinterland med solen som strålar, det finns inte mycket som slår det. Sen lite varm choklad vid brasan!

Hoppas kotte fick varm choklad vid brasan! Snön gnistrade omkring honom åtminstone.

Kram i vintersverige!

Svar: Visst fick han varm choklad sen!!! ;-)Kram!
MormorMargareta

2019-02-03 @ 19:44:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0