5 januari -19 Lustigt sammanträffande....

.... blev det när jag öppnade facebook i eftermiddags
och de påminde mig om 
vad jag publicerat för precis ett år sedan idag:
ett kort med denna söta pippi från Pernilla!!!
 
 
Annan färgskala och annat upplägg,
men jag är inte så förvånad
eftersom denna pippi är en favorit!
Hade färglagt den här för länge sen
och nu hittade jag de här mönsterpapperen
här i Björkebo och fick lite inspiration.
Vit kortstomme och en scalloped grön kant
som är stansad med CherryLynn-die.
De har en serie som heter Stackers Nesting Dies,
med matchande scalloped och stäta dies - så bra.
Den här heter Square Scalloped
och det finns motsvarande kvadratiska släta också,
men dem har jag inte köpt - går ju utmärkt
att skära till själv ;-)
 
Tror båda mönsterpapperen är från BoBunny.
Det som täcker hela framsidan är ur ett litet block:
et cetera collection.
Bitarna ovanpå är från samma papper, båda sidor.
 
 
Stansade ut motivet med en Spellbinders die
Standard Cirkle Large
och satte en grön cs stansad med Petite Scalloped Cirkle Large bakom.
Satte en kakservett i form av ett hjärta bakom
för att matcha mönsterpapperet.
Blomdekor med blandade blommor där jag snott
vissa stjälkar runt skaftet på min lilla virknål
för att få spiraler.
Rosett av oganzaband knöt jag
med hjälp av en matlagningsgaffel i plast.
Åsa har just lagt upp en bra demo om hur vi gör.
Du kan hitta den HÄR.
Min rosett är enkel eftersom bandbiten var kort.
 
 
Insidan med  dekor av båda sidor av mönsterpapperet.
De är stansade med "stjärtstansen".
Det är en av mina favoriter
och vill du ha en finns den HÄR.
Den gröna kanten är det som blev över
när jag stansat till framsidan.
En blomma, lite bling och en glittrig "knapp"
ur mina gömmor fick också pryda insidan.
 
 
Baksidan med enkel dekor
av pappersremsor
och min namnetikett.
 
 
Kuvertet....
 
 
... och till sist kort och kuvert.
 
I det här kortet har jag ingen text
men det tänket jag komplettera med
när jag vet vad jag ska använda kortet till.
 
Hurra! Idag verkar min tåled ha återhämtat sig
så det blev en skön långpromenad
med broddar på bootsen.
Åh så härligt att kunna gå ordentligt igen!!
 
Ha en skön Trettondag!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Lustigt, jag krockade med fågeln för ett år sen och nu igen. Måste hålla kolla på vilka breddgrader dina fåglar flyger, förlorade en fjäder och inte kan jag skriva med spetsen heller, den är inte internetsäker...krax krax jag är ingen skata och inte den där ljusiga fågeln heller, får lite vårkänsla av de härliga färgerna. Hojta om jag ska ta med något ljusigt band åt dej när jag ser något...vilket ju inte är ofta, men ändå...Nä, måste burra upp fjäderdräkten och dra på dans, det är ju lördagkväll, natten är ung....

2019-01-05 @ 23:51:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0