8 januari -19 Så tacksam....

..... känner jag mig över att min tåled funkar igen!
Flitig "promenör" som jag är
blir det jättetrist när fötterna inte funkar
som de ska.
Är också tacksam till min vän läkaren
som delade med sig av goda råd
och fick det att bli bra fort!
 
Hittade en spillbit som räckte till ett kuvert
och tillsammans med andra spillbitar
fick det bli ett tackkort till honom:
 
 
Gillar verkligen den här tack-dien!
Den kommer från Gummiapan (tack Bibbi för hjälpen!!)
Den prickiga ovalen är stansad
med en die från Lawn Fawn.
Blommor ur mina gömmor,
de flesta är från Wild Orhid Craft
och några utstansade blad,
som låg på scrapbordet.
 
 
Idag är det inga distanskuddar vid monteringen
eftersom de här papperen inte är så tjocka.
Vimplarna har jag förstås böjt, som vanligt.
 
 
På kortets insida har jag använt 
den bit av det prickiga papperet
som blev över när jag stansade framsidans oval.
Lite av det randiga papperet
satte jag i kanterna
och dekorerade med lite retroblommor 
och halvpärlor.
Här ska jag skriva en hälsning till min vän.
 
 
Det prickiga papperet var 20x20 cm
och det räckte till ett kuvert som blev nästan 10x15 cm
och kortet fick då bli lite mindre,
ca 9x14 cm.
 
 
Baksidan 
 
 
Kort och kuvert, till sist.
Årets första spillpapperskort alltså ;-)
Ganska nöjd - hoppas mottagaren blir det också!
 
Idag har snön vräkt ner, tung och kram.
Hoppas barnen haft roligt och kunnat göra snögubbar!
Vi behöver inte gå till gymet
för att få lyfta skrot
när vi får så mycket snö att skotta!!
Gratis träning alltså!
 
Ha det gott! Kram!
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Jättefint kort, snygga färger och mönsterpapper :) Tack diesen kommer från Gummiapan./bibbi

Svar: Tack för hjälpen!! Den hade hamnat fel i förvaringen ;-) Rättar direkt!!Kram!
MormorMargareta

2019-01-09 @ 10:18:33
Postat av: Ann-Marie

Men du då, jag hoppas läkaren vart tacksam över tack-kortet. annars sparkar jag hen på smalbenet!
Då kan du ju alltid ta tillbaks det och skicka det mej.

Kraaam

2019-01-12 @ 21:22:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0