16 juli -19 Svårt att hinna....

.... med alla födelsedagar...
Ojojoj så många vänner som fyllt och fyller år
nu på sommaren.
Trots att jag hade några grattiskort
i bra-att-ha-högen
hann jag inte ända fram :(
 
Idag visar jag kortet till en engelsk vän
som fyller år imorgon,
men hon läser nog inte min blogg.
Postades i förra veckan.
Hoppas det kommer fram i tid!!
 
 
Min vän tycker mycket om vallmo,
så jag valde ett Majapapper
med vallmo och blåklint.
Stansade ut mönsterpapperet
med den största dien av Cherry Lynn Design-setet
L 12 French Flair Classic.
Eftersom jag bara hade två remsor om 6 cm
p g a att jag gjort ett kuvert av samma papper
fick jag först klistra ihop en kvadrat som räckte
genom att sätta ett ritpapper mellan remsorna.
Det dolde jag sen med ett blått sidenband.
Stansade också en blå kant
med Cherry Lynn Dien XL French Flair Scalloped.
Happy birthday är stansat med Lawn Fawn #LF 852.
 
 
Dekorerade med en stor vallmo,
där jag la Glossy Accent på ståndarknapparna
och som daggdroppar på blombladen.
En vacker spets under sidenbandet,
en fjäril stansad med en punch från Martha Stewart,
bling och ett glittrande hjärta
fick fullborda.
Papperslagren monterade med distanskuddar förstås ;-)
 
 
Glömde fota insidan innan jag skrev
men det får duga ändå...
Omvända färger här, men samma dies,
fast jag har använt även en storlek mindre
för att göra en ram.
Bling och blomma.
 
 
Riktigt sommarkuvert - men
det fick bli en etikett att skriva adressen på
på andra sidan, till hjälp för posten ;-)
 
 
Enkel baksida
 
 
Ja nu har kortet i sitt kuvert varit på väg en vecka.
Hoppas det hinner fram!!
Posten har försämrat sin service här,
så nu finns bara tömning av lådorna
må - fr kl 09.00!!
När jag var barn kunde man
cykla ner till järnvägsstationen
och posta där fram till nio på kvällen!!
Det var tider det!!
 
"Den här dagen får vi skriva upp
som en regnvädersdag"
skulle min morfar ha sagt.
Det började redan i natt som gick
och har blåst och regnat
mest hela dagen - men
det blev en mycket vacker kväll
med fint ljus!
Åh så vi njöt av det!!
 
Ha det gott! Kram!

Kommentarer
Postat av: Agneta

Rule Brittania färger till England - extra bonus! Så fina kort du gör. Älskar dina spillpapperskort ,speciellt bra för miljön att man återanvänder även de små bitarna ju! Det måste jag bli bättre på!Hälsningar från Agneta och Anna förstås. Vi tassar ju in här ibland... åker till UK nästa vecka!

Svar: Kul med en kommentar - tack! Å så roligt att ni "hälsar på" mig ibland - och att ni åker till UK!! Vad har ni för planer då??Vi planerar att åka en sväng senare i höst, bl a för att gratulera våra vänner som fyllt år i sommar, dagarna efter varann!! Mike fyller 90, så vi tror det är klokt att sprida på "festandet" lite!
Ha det gott! Hälsa Anna!! <3
MormorMargareta

2019-07-20 @ 12:03:25
Postat av: Agneta

Vi ska mest gå runt och titta och shoppa såklart. Åka till Windsor, Brighton, Hastings och Eastbourne med tåg,Världens bästa land att åka till. Shoppa scrap på The Works mm. Har ju jobbat med scraprummet och köpt två stora hyllor, Kallax, från IKEA. Och det är ju tur ibland att man inte vet vad man ger sig in i....Ut med bokstavligen allt och rensa.. Alltid roligt att se vad man har och framför allt vad man totalt glömt att man hade! Så egentligen borde jag väl inte shoppa alls men...Haft väldigt bra hjälp av Anna att rensa, något hon är väldigt bra på. Minns hon en gång fick en en stor hink med skruvar att sortera som Janne inte orkade med att sortera. Det tog mindre än en timme så var det klart! Fenomenal på att se detaljer, Hon har verkligen fått utlopp för det som hon är bra på, att se detaljer och strukturera och få ordning. Något hon både älskar och faktiskt behöver. Hade inte klarat det utan henne. Så galet mycket saker huller om buller, förstår inte varför jag inte gjorde det här tidigare.SÅ mycket enklare nu. Fascinerande hur bra måtten stämmer med stickersark papper och sådant. Kusligt bra, Så nöjd.Googlade en hel del men bestämde mig för IKEA eftersom många på nätet var så nöjda och jag förstår varför. För allt passar. Det blir inget "döutrymme" någonstans. Anna hälsar tillbaka!Nu måste vi nog packa !

Svar: Kul att få ordning på sina saker!Hälsa Anna och ha det mysigt i GB!! Bäst passa på före Brexit!! ;-)
MormorMargareta

2019-07-24 @ 09:49:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0