15 juni -19 Liten Tomtenissa med kanin....

.... och lykta på veckans julkort.
 (Fortsätter alltså med kanintemat ;-)  ).
 
 
Plockade i julspillet och hittade flera matchande bitar,
mest Majapapper men också ett par andra.
Valde en gråbeige cardstock i ton
som kortstomme.
Sen en liten söt Nissa på träkloss.
(Oj så många stämplar jag har!!!)
Färglagd med Distress Markers
och vattenpensel som vanligt.
Julstjärnan på papperet fick jag klippa ut lite
för att inte dölja den.
Sen kompletterade jag med ett par till
stansade och embossade med
Floral Punchar.
 
 
Snöstjärnorna är stansade med punchar
från Martha Stewart.
Jag har som vanligt monterat de olika lagren
med distanskuddar för att få lite struktur.
 
 
Insidan fick likadan röd kant
som framsidan och med hörnen
stansade med ek-success hörnstans 
med konkavt hörn.
Stansade ur en cirkel till skrivyta
med en favoritdie från Nellie's Multi Frames.
Den ger prickkant både runt hålet
och den utstansade biten - såå fiffigt!!
Samma papper som på framsidan
och även här fick jag problem med julstjärnan,
som jag ju ville ha med förstås!
Klippte alltså ut de delar
som annars blivit avskurna
och stoppade dien under.
 
 
Baksidan fick dekorcirkel 
av kvarvarande papper - men den fick
förstås bli lite mindre än det utstansade hålet
eftersom jag klippte där vid snöstjärnan ;-)
 
 
Det här spillpapperskortet fick ett rött kuvert
som hör ihop med den röda kortstomme
jag använde att göra de röda detaljerna på kortet.
Kan alltså visa kort och kuvert
även om jag inte gjort kuvertet själv.
 
Önskar dig en fin helg
nu när sol och sommarvärme 
kommit åter - åtminståne i Gävle.
Kram!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0