23 juni -19 Rosa hÄnglakram....

..... kommer här med en av mina favostämplar:
 
 
Här är hon i all sin glans,
färglagd med Distress Markers och vattenpensel.
Stansat ut motiver med Crea Nesting Lies
ovala die och sen de två större ovalerna
i vinrött och vitt bakom.
En likadan kvadrat är också stansad
som sitter bakom mönsterpapperet.
 
 
Hade en utstansad bladswirl i min väska
som marchade bandet i färg,
så jag kapade till en lagom bit
att fästa bakom blommorna.
Rosetten har jag knutit med hjälp
av en matlagningsgaffel i plast.
Papperslagren monterade med distanskuddar,
som du ser.
Kramdien är från Crea Lies - så bra
och lagom stor (eller liten) till kort.
Flera olika ord finns.
 
 
Kuvertet blev så läckert
och visar lite mer av mönstret på papperet.
På kortet är ju mycket dolt
under motiv och dekorationer ;-)
 
 
Insidan fick en vinröd kant
och dekor av mönsterpapperet, en blomma och blad
samt fjärilar utstansade med en punch
från Martha Stewart - och så bling förstås!
 
 
Enkel baksida med min namnetikett
på en cirkel stansad med Crea Nest Lies-die.
 
 
Idag kan jag alltså bjuda på
kort med matchande kuvert igen!
Har ju skapat med spillpapper ganska mycket
på senaste tiden, och då
finns ju sällan papper som räcker till kuvert.
 
Nu är midsommaren över för detta år.
Kjell och jag har firat ensamma i Björkebo,
men med m å n g a andra vid stångresning 
på Stenegård i Järvsö
och sen på kvällen i på Fagernäs.
Vi har också haft chansen 
att cabba min bil en hel del,
dels på den soliga och varma midsommaraftonen,
dels mellan skurarna de andra dagarna.
Det passar bra på småvägarna här!
 
Hoppas att du också haft en härlig midsommar!!
Jag har hunnit göra några fler kort också,
så kika gärna in igen om du vill!
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0