15 mars -19 Matidadagen igår....

.... och här är hennes andra namnsdagskort
samma vecka ;-)
 
 
Det är ju en utmaning i sig
att göra två olika namnsdagskort
till samma tjej i samma vecka.
Här fick det bli ett spillpapperskort
i grönt och turkos.
Hörnen är stansade med en av mina favoriter: 
den konkava hörnstansen frå ek-success.
Nejlika och en pärlbandsrosett i hörnet
tillsammans med en hjärteswirl.
 
 
Hjärteswirldien är från Magnolia
och fjärilen är klippt ur en spillpappersbit.
Den har jag målat Wink of Stella clear på
för att få den att glittra
och sen böjt den med hjälp av mitt virknålsskaft.
 
 
Insidan fick andra spillbitar
i samma färgskala plus guld,
så jag skrev hälsningen med guldpenna.
 
 
Baksidan (snett fotograferad - förlåt!)
blev mycket enkel men i stil med framsidan.
Inget matchande kuvert till detta spillpapperskort.
 
Har varit på gymet idag igen - oj så flitiga vi är ;-)
Igår spöregnade det
idag snöar det för fullt
men den här snön är blöt 
och hjälper nog mest till
att smälta unnan isbarken.
Skönt att slippa den!!
 
Nu dags att åka och handla.
Det börjar att vara tomt i både kyl-
och speceriskåp.
Tur det finns affärer ;-)
 
Kul att du kikade in - välkommen åter!
Kram!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Fjärilar är snyggt det med och är en av mina favoriter precis som stjärnorna :) Gillar mönsterpappret som finns i mina högar också, har en fin färg. Så snyggt du fick till det med det randiga och dekorationerna. Så glada barnbarnen måste bli när dom får mormors kort :) Alltid kul att glädja någon i sin omgivning. Här har det regnat hela dagen, mer eller mindre och helgen ska visst inte bli någon höjdare den heller. Men till veckan ska visst våren komma....igen. Önskar dig en trevlig helg /kram bibbi

Svar: Tack för ditt besök och för att du gör dig tid att kommentera - du gör mig så glad!! Ja, det där fjärilspapperet har jag gillat - nu är det allt så gott som finito ;-) Mina barnbarn, nu vuxna, är så gulliga och spar sina kort. Just Matilda sätter korten från Åsa (min dotter, hennes mamma) och mig på rad i ett av sina fönster och byter vartefter det kommer nya. Kul att hon uppskattar dem!Har gått en lång lång promenad idag i blötan, men jag ser ju att alarna har många, långa hängen, så jag är tacksam för det blöta vädret. Kjell gick på konsert ikväll, men jag är mör efter träningen igår och långpromenaden idag så jag valde soffhörnet ;-) Ska blogga lite och kika på TV.
Imorgon ska vi scrappa lite hos Åsa, en annan scrapvän och jag. Mysigt!!
Hoppas du också får en fin kväll och söndag! Kram!
MormorMargareta

2019-03-15 @ 16:11:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0