16 mars -19 Liten marsbaby....

..... kom till världen - och det blev en liten prinsessa!
Naturligtvis skulle ett kort landa
hos den lyckliga familjen.
 
 
Hade en så söt liten baby i mina gömmor
som jag fåttav en vän - den fick vara med.
Den är färglagd med Distress Markers
och vattenpensel.
Utstansade motivet med en Spellbinderoval
med en rosa scalloped bakom.
Satte också en scalloped kant bakom mönsterpapperet.
Den är stansad med en die i Nellie Snellens serie
Stackers Nesting Dies: XL2 Square Scalloped.
Stansade också två Grattis i olika rosa nyanser
och monterade så att texten fick lite skugga.
 
 
Mönsterpapperen är ur mina spillpapperssamlingar
och är monterade med distanskuddar
mellan papperslagren för att få lite volym.
Rosetten knöt jag med hjälp av
en matlagningsgaffel.
Massor med blommor också förstås!!
 
 
Insidan fick en rosa kant 
av det som blev över
när jag stansade kanten till framsidan.
Stansade ett hjärtformat hål
som skrivyta i en hjärtmönstrad spillbit
och "fyllde på" med det som var kvar
av framsidans mönsterpapper.
Vita och rosa retroblommor chalkade med rosa
satte jag runt hjärtehålet
och blingade med ljusgrönt.
Textstämplar från InkyWings.
 
 
Baksidan fick den sista biten
av framsidans mönsterpapper.
Scallopedkanten är faktiskt stansad med
en kvadratisk die ur samma set
som jag använt på framsidan.
Man kan ju stansa en kvadrat först
och sen pressa ned den del man vill ha
i dien igen så uddarna passar
och stansa bort den "för stora" delen.
 
Hoppas och tror att kortet nu är framme 
hos den lyckliga familjen....
Annars har Postnord skött sig sämre än sämst ;-)
 
Blötsnö och slask tar på snöhögarna
så vi har sjöar på gatorna här och där.
Trots det skön långpromenad idag
och all fukt gör ju att alarnas pollen
inte besvärar alls!
Härligt!!
 
Ha nu en skön fortsättning på helgen!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Väldans sött kort till en prinsessa, precis som det ska vara :) Vackert motiv och du har fått kortet att likna en sagovärld. Så fint, ett riktigt fint välkomnande :) Ha det bra /kram bibbi

Svar: Tack goa Bibbi - så roligt med dina besök och rara kommentarer!Ny vecka - nya möjligheter! Kram!
MormorMargareta

2019-03-17 @ 09:57:29
Postat av: Bibbi

Tack för kommentarerna i min "ena" blogg. Har en nyare som jag bloggar i nuförtiden
https://kortfonstret.wordpress.com/

Svar: Tack för ny bloggadress! Ska kika in där hos dig snart...
MormorMargareta

2019-03-17 @ 17:06:15
Postat av: Marie

Gulligt kort till en liten prinsessa!

Svar: Tusen tack! <3
MormorMargareta

2019-03-17 @ 17:30:22
URL: http://www.gladers.net
Postat av: Ann-Marie

Så söt liten bebis som lekte kurragömma bland dina saker, skönt att bebisen ville kika fram nu då. Av kommentaren ovan så verkar det som posten gjort jobbet! Supersött kort!

Nu vill jag gosa bebis, jag hoppas att jag får gosa med bonusbarbarnet Lucy.

Kraaaaam

Svar: Tack för din rara kommentar! Hoppas att du fått gosa med bebis! Det mår man jättebra av! Kram!!
MormorMargareta

2019-03-19 @ 15:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0