17 mars -19 Liten julkotte.......

.... på veckans julkort.
 
 
För en gångs skull var det inte mönsterpapperet
som inspirerade mig - utan den här
gulliga "kotten" från Penny Black.
Jag har färglagt den med Distress Markers
och vattenpensel som vanligt.
Till den här stämpeln finns en die
som skär ut kotten - så smidigt!
 
 
Letade fram ett gammalt julpappersblock
från Panduro till kortet.
Hörnen är stansade med en konkav hörnstans
från ek-success.
 
 
 
Som vanligt har jag monterat lagren
med distanskuddar.
God Jul-dien kommer från Gummiapan
och jag har stansat den två gånger
och klistrat ihop dem
för att få texten lite tjockare.
 
 
Ganska trist kuvert - fast det matchar i alla fall ;-)
 
 
Insidan också i grått, rött och vitt.
Åsas fina julpoststämpel
döljer en skarv i mönsterpapperet.
(Det finns en i vänster sida också,
men den är inte lika tydlig,
så det får duga ändå.)
Lilla söta julstämpeln är från Skrapfabriken.
 
 
Baksidan.
 
 
Kortet med sitt kuvert.
Skönt att ha julkortet för v 11 klart för julkortshögen!
 
Snöslask och modd - men inga pollen i luften - härligt!!
Idag hade Åsa bjudit in till minipysselträff
hemma hos sig.
Såå mysigt med oss två plus en scrapkompis till.
Pyssel, prat, skratt och gofika
hela eftermiddagen - mysigt!!
 
Nu stundar ny vecka, nya möjligheter
och nytt julkort bl a ;-)
 
Tack för besöket - välkommen åter!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Bra att julkortshögen ökar, blir mindre stress i slutet ; Ett vackert kort, PB´s "kotar" är söta. Du fixar skarvarna galant utan att det ser konstigt ut. Det gäller o ta vara på "smulorna". Önskar dig en trevlig vecka o hoppas du klarar dig från pollen i slutet av veckan när det blir varmare o soligare.
/kram bibbi

Svar: Tack goa Bibbi! Jag har en hel drös släktingar till den här kotten i min "kortkällare" ;-) De verkar trivas hos mig!Än så länge håller sig allergin på sin kant - gläder mig förstås!
Ha det gott i vårsolen! Kram!!
MormorMargareta

2019-03-18 @ 10:56:31
Postat av: Ann-Marie

Sötaste julkotten i stan! Jag älskar de stämplarna från Penny Black!

Du har blivit väldigt duktig på att färglägga!


Kram från Kotte-fan!

Svar: Kotten och jag tackar för rar kommentar! Han har en hel drös släktingar här i min kortkällare ;-)Kram på dig!
MormorMargareta

2019-03-18 @ 13:14:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0