20 mars -19 Julnalle....

..... på den här veckans julkort.
 
 
Söta nallen från Lily of the Valley
är på väg att sätta stjärnan
i toppen på granen tror jag.
På vissa akvarellpapper fungerar
Distress Markers inte så bra,
utan färgen suger snabbt in i papperet
och går inte så bra att dra ut med vattenpenseln.
Så blev det här
men det får duga ändå ;-)
Mönsterpapper från BoBunny,
både det prickiga och det med granarna.
 
 
Satte dit en liten guldig gran
och guldhalvpärlor i hörnen,
som jag stansat med en av mina favoriter,
som jag kallar "stjärtstansen".
Satte också dit ett par extra stjärnor
ur min jättehög från DollarStore.
Runt stjärnorna, motivet och papperskanterna
har jag glittrat med Sakura GellyRoll-pennan
clear star #700 - också den en favorit.
 
 
Kuvert av det prickiga papperet
och jag valde ett hörn med lite vita swirlar
till kuvertfliken.
 
 
Insidan fick en ram av den bruna cardstocken
lite dekor av mönsterpapperet,
Åsas fina julpoststämpel, stjärnor
och en ny liten God Jul-stämpel 
som jag hittade på Pyssloteket.
 
 
Baksidan
 
 
Ja, här är då kortet med sitt kuvert.
Julkortshögen växer
och än har jag i alla fall gjort 
"ett julkort i veckan" 2019 (drygt) - HÄRLIGT!!
 
Nu får nallen vila tillsammans med
söta julkotten, tomtefar, snögubben
och alla de andra
till framåt senhösten,
när det blir dags att skriva och skicka julkort.
 
Nu är det ju mer tid för vår- och påskkort
men de senare är jag inget flitig med.
 
Kul att du tittade in här - välkommen åter!
Ha det gott!
Kram!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0