7 mars -19 Litet grattiskort....

..... av spillpapper som jag fått
av en go scrapvän.
Några papper räckte till kuvert,
liksom här:
 
 
Dock blev kuvertet inte så stort,
så kortet blev bara 11x11 cm.
 
 
Ett ganska enkelt kort blev det.
Hade tänkt dekorera med knappar
men hittade inga som jag tyckte passade
så det fick bli blommor och
halvpärlor i stället.
 
 
Distanskuddar mellan lagren förstås
och den fina konkava hörnstansen
från ek-success i hörnen.
Vimplarna klipper jag själv med sax.
Texten låg med i spillhögen.
 
 
Insidan fick förstås den biten av blompapperet
som blev över när jag stansade cirkeln
till framsidan som dekor.
Cirkeldien från Nellie Snellen ger prickkant
både runt cirkeln och hålet - så bra!
Stansade en gul blomma och
stämplade ett grattis.
 
 
Enkel baksida med de sista små bitarna
och min namnetikett, som vanligt.
 
 
Idag blev ju inte något på kortet
med samma mönsterpapper som kuvertet
(då hade det inte räckt till kuvert alls)
men papperen är ändå ur samma serie
så det får duga!
 
Har träffat min låtsaslillasyster och ätit lunch idag
och sen for vi till Valdemarsudde
och njöt vacker konst - naturmåleri - och de,
som vanligt, enastående blomsterarrangemangen i prinsens våning.
Gråväder, men inget regn, kanske p g a
att jag bar med mig paraplyet hela dan...
 
Nu gör vi snart kväller.
Ha det gott!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Bibbi

Så fräscht kort, snyggt med milt gult till det gråa och kuvertet...så häftigt! Blir nog brevbäraren glad :) Önskar dig en trevlig helg. /kram bibbi

Svar: Tack rara Bibbi för vänliga ord! Du gläder mig verkligen! Ja det är härligt med lite gult och glatt i ruskvädret vi har nu - men jag är ju tacksam över blötan som hjälper mig att andas friare utan pollen i luften (började tidigt i år)Ha en skön helg! Kramar!!
MormorMargareta

2019-03-08 @ 08:44:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0