8 mars -19 Vårblommigt....

.... här i bloggen idag.
 
 
Hittade ytterligare en bit i spillmapparna
som räckte till kuvert till 10x15 cm-kort
och lite till.
 
 
En till mönsterpappersspillbit i vårliga färger
och spill av cardstock i vårgrönt
och rosa (till Grattis och retroblommor - användbar punch!).
Motivet är kvar efter min tid som DT hos Momas.
Färglagt med Distress Markers och vattenpensel,
som vanligt.
 
 
En riktigt vårgrön rosett
knöt jag med hjälp av min matlagningsgaffel.
Distanskuddar mellan papperslagren
(behöver jag knappast säga ;-)  ).
Här syns glitterlinjen utmed papperskanten,
som är svår att se på foton.
Gör den med Sakura GellyRoll Clear Star #700.
Love it!!
Sätter lite glans på tillvaron!!
 
 
Insidan fick bli riktigt vitsippsblommig
med en pastellrandig spillbit bakom det gröna.
Den konkava hörnstansen,
som jag älskar - att så lite gör så mycket -
kommer från ek-success.
Gammal grattisstämpel - kanske Panduro??
 
 
En rimpa av det andra mönsterpapperet
får pryda baksidan
under min namnetikett.
 
 
Vill med det här kortet och kuvertet
önska dig en fin kvinnodag idag 8/3
och många härliga vårdagar framöver,
även om våren tar lite paus ibland under sitt intåg
och släpper fram resterna av vinter.
 
När det regnar och ruskar
kan du ju sända en varm tanke
till alla pollenallergiker som då får ett andninshål ;-)
"Bra väder" kan vara olika för olika människor!
 
Önskar dig en trevlig helg!!
Tack för att du kikade in hos mig!
Välkommen åter!
Kram!!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Åsa

Jättefint vårligt med fina färger och blommor.

Svar: Tusen tack goaste Åsa!Hoppas din röst läker så du får må bättre! Kramar!!
MormorMargareta

2019-03-08 @ 10:35:22
URL: http://asamia.blogg.se
Postat av: Bibbi

Hej! Ännu ett vackert kort. Mönsterpapperet lyfter verkligen upp blommotivet, väldigt fin kombo. Du kan konsten att kombinera ihop så det blir ett snyggt kort. Visst är vädret upp o ner, men jag förstår att du gillar "blöta" dagar framför sol o värme. Inte kul med pollenallergi. Ha det så bra. /kram bibbi

Svar: Tack Bibbi - du kan verkligen konsten att göra mig glad!! Det är ju så roligt att plocka bland pappersbitarna och försöka få till nån bra kombination. "Lite roar småbarn" brukar man ju säga - men det gäller ju verkligen inte i mitt fall - "gamla käringar" är nog mer adekvat ;-)Har fått mig en härlig duggregnspromenad idag. Nu snart sovdags. Hoppas du får en fin helg! Kram!
MormorMargareta

2019-03-08 @ 16:05:50
Postat av: Eva

Sååå vårlikt och fint. Ibland glömmer man bort de där "gamla" scrapprylarna man har, som t.ex blompunchen du använt. Man borde göra en djupdykning i scrapförrådet då och då. Roligt att du använder ett avlångt format. Det passade så bra till det här kortet.
Ha det så bra. Kram Eva

Svar: Tack Eva för din rara kommentar! Ja visst är det så att man glömmer sina grejor som ligger i skåp och lådor ibland - retropunchen t ex, som ju är så användbar ;-)Lite av det roliga med att jobba med spillpapper är ju att man får se vad det räcker till - även vad gäller format på kort!
Ha nu en fin helg!! Kram!!
MormorMargareta

2019-03-08 @ 19:29:50
URL: http://evaspysselsida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0