20 maj -19 Liten Nisse....

.... på dagens julkort. 
Han är nog släkt med den lilla "Tomtan"
på förra julkortet här i bloggen.
 
 
Diverse gamla julpapper från MajaDesign
fick han runt sig Pernillas söta lille Nisse.
Jag har ju en hel del papper i mina gömmor,
både stora och småbitar.
Craftcardstock fick bli det som "höll ihop" det hela.
Stansade ut Nissen med en cirkeldie,
men lät luvan sticka utanför.
Han är färglagd med DistressMarker
och vattenpensel.
 
 
En del distanskuddar mellan papperslagren, 
som vanligt hos mig.
Det fina hjärtat är stansat med en die
från Technique Tuesday: Nested Heart.
 
 
Insidan med en fin textstämpel
från Reprint stämplad med brun VersaFine.
Stansade ut ett hål (som jag brukar)
med en cirkeldie från Nellie's MultiFrames,
för att få en skrivyta på den vita kortstommen.
Dekorerade med ett par hjärtan,
lite bling och Åsas fina julpoststämpel.
 
 
Idag fanns tillräckligt med papper
till ett kuvert.
 
 
På baksidan en cirkel
av det randiga papperet
under min namnetikett.
 
 
 Kortet och kuvertet till sist som vanligt.
 
Nu är jag i fatt med julkorten igen,
så jag har "ett i veckan" minst!!
Det känns bra!
När jag blir "utsläppt" i trädgården
lär jag få mindre tid för kortmakeri ;-)
Regnet igår natt hjälpte ju inte riktigt
utan jag mår fortfarande inte bra av allt pollen.
 
Det är så otroligt vackert ute nu
och jag njuter genom fönstren.
Ha det gott i vårens fagra tid!
Kram!

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Så söööööt

Svar: Visst är han!! Freebie från Pernilla Nilsson!!Kram!
MormorMargareta

2019-05-20 @ 21:34:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0